برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

خودداری آمریکا از اعزام نیرو به اوکراین سیگنالی برای مذاکره با روسیه است

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
 خودداری آمریکا از اعزام نیرو به اوکراین سیگنالی برای مذاکره با روسیه است

باشگاه خبرنگاران/ به گفته سرهنگ بازنشسته پنتاگون امتناع آمریکا از حمایت از کی‌یف، سیگنالی برای روسیه برای مذاکره خواهد بود.
 

سرهنگ بازنشسته داگلاس مک گرگور، مشاور سابق پنتاگون گفت، احتمال حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه روسیه و اوکراین در صورتی ظاهر خواهد شد که ایالات متحده و کشور‌های غربی حمایت نظامی از کی‌یف را متوقف کنند.

او گفت: "اولین کاری که ما باید انجام دهیم این است که فورا ارائه هرگونه کمک نظامی به کی یف را متوقف کنیم. روس‌ها چنین سیگنال جدی را به عنوان مدرکی دریافت خواهند کرد که ما واقعاً علاقه‌مند به پایان دادن به درگیری هستیم. "


مک گرگور افزود که ایالات متحده در موقعیتی نیست که بتواند شرایط را به مسکو دیکته کند و هر چه زودتر واشنگتن این موضوع را درک کند، برای او و کی یف بهتر خواهد بود.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پیشتر گفته بود که درگیری در اوکراین بدون کمک غرب "تا دو هفته دیگر" پایان خواهد یافت. علاوه بر این، رئیس دیپلماسی اروپا اضافه کرد که اختلافات در ایالات متحده بر سر کمک به کی یف و تاخیر شش ماهه در تدارکات می‌تواند وضعیت را «از پیروزی به شکست» تغییر دهد.

اخیرا، بریجت برینک، سفیر آمریکا در اوکراین اعلام کرد، ایالات متحده اوکراین را از حمله به خاک روسیه با سلاح‌های آمریکایی منع می‌کند. او گفت: ما اجازه یا تسهیل استفاده از تسلیحات خود را در روسیه و خارج از خاک اوکراین نمی‌دهیم.»

به تازگی، وزیر خارجه اوکراین با انتقاد از عقب ماندن غرب در برنامه‌هایش برای کمک به اوکراین توانمندی آمریکا و غرب در مواجهه با جنگ‌ها و بحران‌های بزرگ را زیر سوال برد.

قانونگذاران واشنگتن به تازگی بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین تصویب کردند. ۲ مقام آگاه آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند ایالات متحده در حال آماده سازی یک بسته کمک نظامی به ارزش یک میلیارد دلار برای اوکراین است. این بسته کمک‌های نظامی نخستین بخش از لایحه کمک‌های تخصیص یافته از سوی کنگره به ارزش ۶۱ میلیارد دلار به کی‌یف است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره