برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تایمز: حمله اسرائیل در گذرگاه رفح نمایش نتانیاهو و فاقد ارزش استراتژیک است

منبع
جماران
بروزرسانی
تایمز: حمله اسرائیل در گذرگاه رفح نمایش نتانیاهو و فاقد ارزش استراتژیک است

جماران/ تایمز نوشت: پس از گذشت چند ماه از تهدید برای حمله به آخرین سنگر حماس در ابتدا به نظر می‌رسید اسرائیل وارد یک نبرد شده اما چندی بعد مشخص شد که این تصور اشتباه بوده است.

 روزنامه تایمز انگلیس تاکید کرد عملیات نظامی ارتش رژیم اشغالگر در رفح و گذرگاه زمینی آن هیچ ارزش استراتژیک قابل توجهی ندارد.
این روزنامه افزود حمله زمینی به رفح ارزش چندانی ندارد زیرا این اقدام در شرایطی انجام شد که مذاکرات قاهره در جریان بوده و باعث شد رژیم صهیونیستی اعتبار خود در عرصه بین المللی را از دست بدهد.

تایمز افزود: پس از گذشت چند ماه از تهدید برای حمله به آخرین سنگر حماس در ابتدا به نظر می‌رسید اسرائیل وارد یک نبرد شده اما چندی بعد مشخص شد که این تصور اشتباه بوده است.


این روزنامه انگلیسی زبان ادامه داد: ستونی از تانک‌ها و خودروهای جنگی نیروهای پیاده در مسافتی حدود 3 مایل از خط باریک مناطق شرقی استقرار پیدا کردند و حرکت به سمت گذرگاه رفح نیز پایان یافته اما نیروهای اسرائیلی وارد شهر نشدند. این تفاوت قائل شدن میان شهر غزه و گذرگاه بیرون از آن به فهم اهداف سیاسی، دیپلماتیک و نظامی آنچه «مرحله پایانی جنگ» توصیف می‌شود کمک می‌کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره