مهر/ کمپين انتخاباتي «جو بايدن» در زمينه جمع اوري کمک هيا مردمي توانسته در ماه جولاي موفق تر از کمپين انتخاباتي «دونالد ترامپ»، عمل کند.
به نقل از يورو نيوز، کارزار انتخاباتي «جو بايدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات رياست جمهوري آمريکا، اعلام کرده که با جذب ۱۴۱ ميليون دلار کمک مالي در ماه گذشته موفقتر از جمهوريخواهان عمل کرده است.
ميزان کمک هاي مردمي به کمپين انتخاباتي ترامپ در ماه گذشته ۱۳۱ ميليون دلار بوده است.
مطابق گزارش کارزار انتخاباتي جمهوريخواهان، طي ماه گذشته ميلادي روزانه به طور متوسط ۴.۳ ميليون دلار جذب ستاد انتخاباتي ترامپ شده و در روز تولد او يعني ۱۴ ژوئن بالاترين رقم روزانه با دريافت ۱۴ ميليون دلار ثبت شده است.
«برَد پارسکِيل» مدير کازار انتخاباتي ترامپ در ارزيابي دلايل ثبت اين رکود گفت که کتمان نميتوان کرد که شور و شوق مردم آمريکا براي کمک به پيروزي مجدد دونالد ترامپ در حال افزايش است. او دليل افزايش اين تمايل را اهميت بالاي دغدغههاي اقتصادي در انتخاب نامزد مطلوب توسط مردم ارزيابي کرد.
اين در حالي است که طي ماه مه نيز مجموع کمک جمعآوري شده توسط کارزار انتخاباتي ترامپ ۷۴ ميليون دلار اعلام شد که باز هم کمتر از رقم ۸۰ ميليون دلاري بود که کارزار دموکراتها در حمايت از نامزد خود، جو بايدن دريافت کرده بود.
کارزار حامي بايدن تصريح کرده که مجموع کمک مالي جذب شده توسط اين کارزار طي سه ماه گذشته ۲۸۲ ميليون دلار بوده، در حالي که در اين مدت تنها ۲۶۶ ميليون دلار توسط کارزار پشتيبان ترامپ جذب شده است.
با اين حال، جمهورخواهان تاکيد دارند که کارزار انتخاباتي نامزد مورد حمايت آنها در حال حاضر ۲۹۵ ميليون دلار موجودي نقد براي هزينهکرد طي رقابتهاي چهار ماه آينده در اختيار دارد. دموکراتها تاکنون در مورد اعلام موجودي نقد ستاد بايدن سکوت کردهاند.
مطابق ادعاي شبکه خبري سيبياس، کارزار انتخاباتي ترامپ تاکنون نزديک به ۱۰۰ ميليون دلار به پخش تبليغات تلويزيوني در شبکههاي خصوصي و محلي اختصاص داده است. از جمله ۳۷ ميليون دلار در فلوريدا، ۱۸ ميليون دلار در اوهايو، ۱۶.۵ ميليون دلار در کاروليناي شمالي، بيش از ۱۴.۵ميليون دلار در پنسيلوانيا، ۷ ميليون دلار در ويسکانسين و ۵ ميليون دلار در آريزونا.
انتخابات رياست جمهوري آمريکا سوم نوامبر(۱۳ آبان) آينده برگزار خواهد شد.
به گزارش مهر، در انتخابات رياست جمهوري آمريکا کانديداها پس از ورود رسمي به رقابت ها مهمترين کاري که پيش رو دارند، جمع آوري کمک هاي مالي و معرفي خودشان به مردم است. مهمترين عامل تاثيرگذار بر مردم و معرفي کانديداها، تبليغات است که موثرترين آن تبليغات تلويزيوني است. براي انجام اين گونه تبليغات هم نياز به پول است که از حاميان مالي تامين مي شود.
اين حاميان مالي مي توانند ثروتمندان، لابي ها، شرکت هاي بزرگ و مردم عادي باشند. مردم عادي مي توانند با کمک هاي خرد خود همانند ۵ دلار و ۱۰ دلار به نامزد مورد علاقه شان کمک مالي کنند. اين که هر کانديدايي ميزان کمک هاي مالي خردش، که از سوي مردم تامين مي شود، درصد بيشتري از منابع مالي اش را تشکيل دهد، نتيجه مثبتي دارد و نشان دهنده مردمي و محبوب بودن آن فرد است.
بازار