برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

حمایت تمام‌قد کره شمالی از چین

منبع
ايرنا
بروزرسانی
حمایت تمام‌قد کره شمالی از چین

ايرنا/ خبرگزاري کره شمالي امروز پنجشنبه از آمريکا به دليل مداخله در امور داخلي چين و ورود به مسايل منطقه اي که به واشنگتن ربطي ندارد انتقاد کرد و نسبت به عواقب اين کار هشدار داد.

به گزارش خبرگزاري مرکزي کره شمالي، پيونگ يانگ به ويژه از مايک پمپئو وزير خارجه آمريکا انتقاد کرده که در تازه ترين اظهارات خود چين را به دليل آنچه استخراج منابع دريايي در درياي جنوبي چين خوانده مورد سرزنش قرار داده و افزوده است که اين مقام آمريکايي مي خواهد افکار عمومي را منحرف و مخدوش کند.

خبرگزاري کره شمالي از قول يک سخنگوي وزارت خارجه اين کشور بدون اشاره به نام آورده است واقعا اين يک توطئه و تزوير است که يک کشور غيرآسيايي (آمريکا) از آن سوي اقيانوس درباره درياي جنوبي که هيچ ربطي به آن کشور ندارد ، اظهار نظر کند و حزب حاکم چين را مورد مذمت قرار دهد.

او تاکيد کرد: اگر اظهارات وزير خارجه آمريکا درباره درياي جنوبي مورد بررسي موشکافانه قرار گيرد کاملا به نيات وي پي مي بريم او فقط به دنبال گل آلود کردن اذهان عمومي است و هر موقعي که دلخواهش است گستاخانه در امور داخلي ديگر کشورها مداخله مي کند.

سخنگوي وزارت خارجه کره شمالي گفت: حمله وزير خارجه آمريکا به حزب حاکم در چين تلاشي از سوي او براي برانگيختن اذهان عمومي عليه چين و تخريب چهره بين المللي اين کشور است. 

با بالا گرفتن تنش ها ميان چين و آمريکا پس از شيوع کرونا و همچنين تصويب قانون امنيتي هنگ کنگ، پيونگ يانگ از مواضع چين حمايت و از آمريکا بشدت انتقاد کرده است اين کشور همچنين هر گونه گفت و گو با دونالد ترامپ رييس جمهور آمريکا را منتفي دانسته است.

وزير خارجه آمريکا اما گفته است که ديگر زماني براي برگزاري گفت و گو ميان سران اين کشور و کره شمالي تا قبل از انتخابات رياست جمهوري نيست و ديدار فقط در صورتي که بتوان پيشرفتي در آن حاصل کرد، انجام خواهد شد.

او بار ديگر تاکيد کرد براي گفت و گو با کره شمالي البته بر اساس هدف راستي آزمايي عاري سازي منطقه از تسليحات هسته اي تلاش مي کنيم.

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره