برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
بین الملل

روسیه از اثربخشی ۴ واکسن کرونای ساخت این کشور خبر داد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
روسیه از اثربخشی ۴ واکسن کرونای ساخت این کشور خبر داد

ايرنا/ نخست وزير روسيه اعلام کرد: چهار واکسن کروناي ساخت روسيه تاثيرات مصونيت بخشي خود را نشان دادند.

به گزارش خبرگزاري ريانووستي، ميخاييل ميشوستين روز چهارشنبه در دوماي روسيه گفت که در زمان حاضر چندين مرکز پژوهشي-علمي روسيه به کار ساخت واکسن کرونا مي پردازند. 

وي افزود: ازجمله وزارت بهداشت، وزارت آموزش و علوم روسيه، سازمان حمايت از مصرف کنندگان روسيه و آژانس فدرال ميکروبيولوژي و باکتريولوژي روسيه در حال ساخت واکسن کرونا هستند.

نخست وزير روسيه گفت: در زمان حاضر ساخت اين واکسن در ۱۷ سازمان علمي روسيه جريان دارد و بيش از ۲۶ نوع واکسن کرونا در کشور ساخته مي شود. 

وي ادامه داد: بر اساس اطلاعات سازمان حمايت از مصرف کنندگان روسيه، چهار واکسن تاثير مصونيت بخشي خود را نشان دادند. در مورد دو واکسن کرونا آزمايش باليني در مراحل نهايي قرار دارد که شامل مرکز گاماليا و وزارت دفاع روسيه مي شود. در مرکز وکتور و مرکز تحقيقاتي واکسن روسيه نيز براي آغاز آزمايش واکسن آماده مي شوند.

گفتني وزير بهداشت روسيه به تازگي اعلام کرد که واکسن کرونا ساخت اين کشور براي پيشگيري از ابتلاي مردم به اين ويروس همه گير به زودي ثبت مي‌شود تا به صورت رسمي در اختيار عموم قرار بگيرد.

ميخاييل موراشکو در جمع خبرنگاران گفت: ثبت نخستين واکسن کرونا توليد شده در روسيه قرار است در ماه اوت (ماه آينده ميلادي) انجام بگيرد. 

وي خاطرنشان کرد: آزمايش واکسن ساخته شده در پژوهشگاه اپيدميولوژي و ميکروبيولوژي گماليا وابسته به وزارت بهداشت روسيه، نتايج خوبي داشته است.

 روسيه تاکنون چندين واکسن کرونا ساخته و آزمايش باليني يکي از واکسن ها به پايان رسيده و نخستين گروه از داوطلبان روس شامل ۱۸ نفر که واکسن کرونا به آنها تزريق شده بود روز پنجشنبه هفته گذشته از بيمارستان دانشگاه سيچينواي مسکو مرخص شدند.

وزير بهداشت روسيه خاطرنشان کرد که مرحله سوم تحقيقات درباره واکسن کرونا ممکن است به موازات شروع توليد انبوه آن آغاز شود و در همين حال جمع آوري اطلاعات در مورد تاثير واکسن ادامه خواهد داشت. 

وي در مورد ساخت واکسن ديگر کرونا در مرکز پژوهشي وکتور در نووسيبيرسک تصريح کرد: کار کارشناسي در اين زمينه جريان دارد و ممکن است پس از دو هفته مجوز براي آغاز مراحل آزمايش باليني اين واکسن صادر شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar