برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
بین الملل

انگلیس: واکسن ضد کرونا ساخت آکسفورد شاید تا کریسمس آماده شود

منبع
فارس
بروزرسانی
انگلیس: واکسن ضد کرونا ساخت آکسفورد شاید تا کریسمس آماده شود

فارس/ وزير بهداشت انگليس گفته است که واکسن ضد کروناي ساخت دانشگاه آکسفورد  در خوشبينانه‌ترين حالت ممکن است تا ايام کريسمس آماده شود.

به نوشته وبگاه «نيو يوروپ» «مت هنکاک» وزير بهداشت انگليس در اين زمينه گفت: «ما به شدت در  تلاشيم  اما نمي‌توانم قولي بدهم. ما واکسني را  توصيه  ميکنيم که بدانيم از نظر باليني بي خطر است.»

«سارا گيلبرت» يکي از محققان دانشگاه آکسفورد که در پروژه ساخت اين واکسن مشارکت دارد در اين زمينه گفت که واکسن را تا پايان سال ميتوان عرضه کرد، اما اين زمان قطعي ندارد.

وي افزود : «خاتمه سال، هدف ما براي عرضه اين واکسن است. اين ممکن است اما به يقين قطعيت ندارد  زيرا ما نياز داريم سه اتفاق [با هم] رخ دهند.»

شبکه خبري بي‌بي‌سي در روزهاي گذشته گزارش داد واکسن ويروس کرونا که توسط دانشگاه آکسفورد ساخته شده ظاهراً امن است و باعث ايجاد پادتن در بدن مي‌شود. دانشگاه آکسفورد اعلام کرده که اين واکسن  ايمن بوده و قابليت آماده کردن سيستم ايمني بدن عليه  ويروس کرونا را دارد.   آزمايش اين واکسن بر 1077 نفر نشان داد که تزريق اين واکسن منجر به ساخت پادتن و گلبولهاي سفيد شده که ميتوانند با ويروس کرونا  مبارزه کنند.

در حالي که اين يافته‌ها بسيار اميدوار کننده هستند، اما هنوز خيلي زود است که  اين واکسن در مقياس وسيعتري  استفاده شود. انگليس در نخستين گام  100 ميليون دوز از اين واکسن را سفارش داده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره