برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
بین الملل

کدام کشورها بیشترین آسیب را از کرونا دیده‌اند؟

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
کدام کشورها بیشترین آسیب را از کرونا دیده‌اند؟

باشگاه خبرنگاران/ پايگاه اينترنتي شبکه راشاتودي در مطلبي به ارائه آمار و ارقامي درباره کشور‌هايي که بيشترين آسيب را از شيوع ويروس کرونا ديده‌اند، پرداخت.
 
به نقل از آر.تي عربي، ويروس کرونا بيش از ۸ ماه است همه کشور‌هاي دنيا را درگير خود کرده است. اين مهمان ناخوانده که از اواخر دسامبر سال گذشته ميلادي سر و کله اش در ووهان چين پيدا شد، تاکنون بيش از ۶۳۳ هزار نفر را در سراسر دنيا به کام مرگ کشانده است.

سير صعودي مبتلايان به بيماري کوويد-۱۹ همچنان با شيب تند ادامه دارد و بيش از ۱۵ ميليون نفر را به خود آلوده کرده است. آمريکا، برزيل، هند، روسيه و آفريقاي جنوبي بيشترين سهم را در ميان کشور‌هاي دنيا دارند.

آمريکا با بيش از ۱۴۴ جان‌باخته ويروس کرونا، در صدر کشور‌هاي آسيب ديده از اين همه گيري قرار دارد. شمار مبتلايان به بيماري کوويد-۱۹ هم در آمريکا همچنان بالاتر از ساير کشور‌ها و نزديک به ۴ ميليون و ۳۸۰ هزار نفر ثبت شده است.

بر اساس آمار و ارقام بدست آمده از دانشگاه جان هاپکينز، برزيل دومين کشوري است که بيشترين آسيب را از همه گيري کرونا متحمل شده است. تعداد مبتلايان به کرونا در اين کشور به مرز ۲ و نيم ميليون نفر نزديک مي‌شود و از اين تعداد ۸۴ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

انگليس که از ابتداي همه گيري ويروس کرونا عملکرد دولت آن با انتقادات زيادي مواجه شد، در جايگاه سوم کشور‌هاي آسيب ديده قرار دارد. ۳۰۰ هزار انگليسي تاکنون به ويروس کرونا مبتلا شده اند، که ۴۷ هزار تن از آن‌ها جان خود را از دست دادند. مکزيک با ۴۲ هزار مورد مرگ و مير ناشي از کرونا در جايگاه چهارم قرار دارد. شمار فوتي‌هاي مکزيک در روز‌هاي اخير سر صعودي نگران کننده‌اي را در پيش گرفته است.

ايتاليا نيز دومين کشور اروپايي است که با ۳۵ هزار مورد مرگ و مير و بيش از ۲۴۵ هزار مبتلا به ويروس کرونا، دچار آسيب‌هاي جدي شده است. پس از ايتاليا، هند با ۳۰ هزار مورد مرگ و مير ناشي از اين بيماري، در رده ششم قرار دارد. فرانسه و اسپانيا نيز با بيش از ۲۸ هزار قرباني کرونا در رده‌هاي بعدي کشور‌هاي آسيب ديده قرار گرفتند.

بنا به نوشته آر. تي، اگرچه روسيه با ثبت ۸۰۰ هزار مورد مبتلا به ويروس کرونا در جايگاه چهارم جهان قرار دارد، تاکنون کمتر از ۱۳ هزار مورد مرگ و مير ناشي از آن گزارش شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar