برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

پنتاگون: 12 هزار سرباز آمریکایی آلمان را ترک می‌کنند

منبع
فارس
بروزرسانی
پنتاگون: 12 هزار سرباز آمریکایی آلمان را ترک می‌کنند

فارس/ وزارت دفاع آمريکا اعلام کرد 6400 نيروي آمريکايي از آلمان به خانه برمي‌گردند و چند هزار نيروي ديگر به کشورهاي اروپايي منتقل مي‌شوند.

وزارت دفاع آمريکا روز چهارشنبه اعلام کرد ۶۴۰۰ نيروي آمريکايي از آلمان به کشور خود بازمي‌گردند و چند هزار سرباز ديگر نيز به ديگر کشورهاي اروپايي منتقل مي‌شوند.
خبرگزاري «آسوشيتد پرس»، به نقل از شماري از مقامات پنتاگون که نخواستند نامشان فاش شود نوشت، انتقال اين سربازان که مجموعاً به حدود ۱۲ هزار نفر مي‌رسد، «ميليارد‌ها دلار» براي آمريکا خرج خواهد داشت و نيازمند ساخت پايگاه‌هاي نظامي جديد خواهد بود.
گفته مي‌شود علاوه بر ۶۴۰۰ نيروي آمريکايي که طبق تهديدهاي قبلي «دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا، آلمان را ترک مي‌کنند، بيش از ۵ هزار نيروي آمريکايي ديگر به کشورهايي نظير لهستان، بلژيک و ايتاليا منتقل خواهند شد.
«مارک اسپر» وزير دفاع آمريکا نيز عصر چهارشنبه در نشستي خبري گفت: «فرماندهي نيروهاي آمريکايي در اروپا در نظر دارد ۱۱۹۰۰ پرسنل نظامي خود را از آلمان خارج کند».

اسپر تأييد کرد شماري از اين نيروها ظرف چند هفته آينده به ديگر کشورهاي اروپايي اعزام خواهند شد.
تصميم ترامپ براي خارج کردن نظاميان از آلمان به دليل عدم هزينه کردن کافي برلين در زمينه دفاعي است. در حالي که آمريکا از کشورهاي ناتو خواسته تا دست کم ۲ درصد از توليد ناخالص داخلي خود را در زمينه دفاعي هزينه کنند آلمان تنها ۱.۴ درصد از توليد ناخالص داخلي خود را صرف هزينه‌هاي دفاعي مي‌کند.
ترامپ پيشتر در سخناني گفته بود: «ما در حال حفاظت از آلمان هستيم اما آنها تخلف مالي دارند. اين هيچ معنايي ندارد. بنابراين من مي‌گويم که قصد داريم تا تعداد نظاميان در آلمان را تا ۲۵ هزار نفر کاهش دهيم».
«جاناتان هافمن» دستيار وزير دفاع آمريکا در امور عمومي پيش‌تر گفته بود که وزير دفاع و رئيس ستاد مشترک ارتش درباره طرح‌هاي بازاستقرار ۹۵۰۰ نظامي از آلمان به رئيس جمهور گزارش ارائه کردند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره