برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

اکونومیست احتمال پیروزی بایدن در آرای الکترال را ۹۱ درصد دانست

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اکونومیست احتمال پیروزی بایدن در آرای الکترال را ۹۱ درصد دانست

ايرنا/ تارنماي اکونوميست در مدل ارزيابي خود پيش‌بيني کرده است فرصت پيروزي بايدن در آراي الکترال انتخابات، ۹۱ درصد است.

اين تارنما روز يکشنبه با انتشار مدلي از نتايج انتخابات آبان ماه رياست جمهوري آمريکا نوشت در اين مدل، بايدن به احتمال بسيار زياد، ترامپ را در آراي الکترال کالج مغلوب خواهد کرد.

بر اين اساس، فرصت بايدن براي پيروزي در آراي الکترال ۹ از ۱۰ است در حاليکه اين شانس براي ترامپ، يک از ۱۰ برآورد شده است.

به اين ترتيب پيش‌بيني شده است بايدن ۹۱ درصد در آراي الکترال به پيروزي برسد در حاليکه ترامپ تنها ۸ درصد شانس پيروزي دارد.

همچنين شانس برنده شدن بايدن در آراي کلي حدود ۱۹ از ۲۰ پيش‌بيني شده که اين رقم براي ترامپ، يک از ۲۰ تعيين شده است. اين به معناي آن است که بايدن ۹۹ درصد در آراي کلي در برابر يک درصد ترامپ فرصت پيروزي دارد.

اين نظر سنجي پيش‌بيني کرده است بر اساس اين مدل، بايدن بتواند از ۲۴۹ تا ۴۱۵ راي الکترال را از آن خود کند در حاليکه ترامپ شانس کسب ۱۲۳ تا ۲۸۹ راي الکترال کالج را خواهد داشت.

نامزدهاي رياست جمهوري آمريکا براي پيروزي در رقابت‌ها به حداقل ۲۷۰ راي الکترال نياز دارند.

تخمين آراي الکترال کالج
مدل ما هر روز به روز رساني مي‌شود و نظرسنجي‌هاي ايالتي و ملي را با شاخص‌هاي اقتصادي براي پيش‌بيني طيفي از برون‌دادها، ترکيب مي‌کند. نقطه مياني تخميني از راي الکترال کالج براي هر حزب در روز انتخابات است.

بر اين اساس، تعداد آراي بايدن در روز دوم ماه اوت (۱۲ مرداد ماه) ۳۴۷ راي در برابر ۱۹۱ راي ترامپ پيش بيني شده است که افزايش فاصله بايدن با ترامپ را نشان مي‌دهد.


شبيه سازي آراي الکترال کالج
مدل ما با شبيه سازي ۲۰هزار روش براي انتخابات کار مي‌کند، هر بار تفاوت سهم آراء نامزدها در خطاي نظرسنجي، تغيير در مشارکت يا محيط سياسي و تاثيرات مبارزات انتخاباتي را به خود اختصاص مي‌دهد. ميله‌هاي زير احتمال‌هاي نتايج آراي الکترال را در انتخابات پيش‌بيني مي‌کند.

در اين مدل، شانس پيروزي بايدن ۹۱ درصد و فرصت پيروزي ترامپ ۸ درصد تخمين زده شده است.

شانس پيروزي در هر ايالت
مدل ما پيش‌بيني ملي را با نظرسنجي‌ها و عوامل سياسي - اقتصادي در سطح ايالتي ترکيب مي‌کند. ما در نظر مي‌گيريم که ايالات خاص، رفتاري شبيه هم داشته باشند، به عنوان مثال، اگر دونالد ترامپ در مينه‌سوتا برنده شود، به احتمال، ويسکانسين را هم خواهد برد.

در اين مدل، ۲۵ ايالت و قلمرو به بايدن راي خواهند داد در حاليکه ترامپ در ۲۰ ايالت و قلمرو از احتمال بيشتري براي پيروزي برخوردار است و در ۴ ايالت هم پيروزي دو رقيب به يک ميزان تعريف شده است.

مدل راي رايج در هر روز
اين مدل نخست، ميانگين نظرسنجي‌ها را به دست مي‌آورد، اندازه آنها را بر اساس اندازه نمونه ارزيابي مي‌کند و آنها را براي تمايل بيش از حد به حمايت از يک حزب اصلاح مي‌کند. سپس اين ميانگين را با پيش‌بيني بر اساس داده‌هاي غير نظرسنجي ترکيب مي‌کند و هر روز سهام آرا را به آرامي با پيش‌بيني روز نهايي انتخابات، استخراج مي‌کند.

در اين مدل، بايدن در يک حرکت خطي بالاي ۵۰ درصد نشان داده شده است در حاليکه فرصت ترامپ زير اين عدد است به گونه‌اي که در روز ۱۲ مرداد ماه، بايدن احتمال تصاحب ۵۴.۴ درصد آرا را دارد اما اين رقم براي ترامپ ۴۵.۶ درصد است.

در نهايت هم براي روز راي‌گيري پيش شده است که بايدن ۵۴ درصد آرا را تصاحب خواهد کرد و ترامپ هم شانس کسب ۴۶ درصد آرا را دارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره