برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

حملات شبه‌نظامیان کُرد سوری و عناصر آمریکایی به ساکنان دیرالزور

منبع
فارس
بروزرسانی
حملات شبه‌نظامیان کُرد سوری و عناصر آمریکایی به ساکنان دیرالزور

فارس/ نظاميان تروريست آمريکا به همراه شبه‌نظاميان کُرد وابسته به خود در واکنش به اعتراضات مردمي شرق سوريه به مناطق اطراف شهر «الشحيل» و شهرک «الحوايج» در ديرالزور حمله کردند.

نظاميان تروريست آمريکا به همراه شبه‌نظاميان کُرد وابسته به خود در گروه موسوم به «نيروهاي دموکراتيک سوريه»، به برخي از شهرها و شهرک‌هاي واقع در شمال شرق سوريه حمله کردند.

منابع محلي در استان ديرالزور به خبرگزاري اسپوتنيک گفتند که عناصر کُرد شامگاه گذشته با حمايت جنگنده‌هاي آمريکايي به مناطق اطراف شهر «الشحيل» و شهرک «الحوايج» در شرق استان ديرالزور حمله کردند.

منابع مذکور خبر دادند که در پي اين حملات، درگيري شديدي بين ساکنان منطقه و نيروهاي مهاجم شکل گرفت.

به گفته اين منابع، ساکنان محلي مي‌ترسند که شبه‌نظاميان کُرد وابسته به آمريکا و جنگنده‌هاي اين کشور براي انتقام‌گيري از اعتراضات ساکنان، دست به کشتار جمعي بزنند.

شبه‌نظاميان کُرد با کمک ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبري آمريکا از شامگاه سه‌شنبه هفته جاري در شهر الشحيل و الحوايج، حملات خود را آغاز کردند. اين مناطق در خارج از اشغال آمريکا و اين شبه‌نظاميان قرار دارد.

اين گروه با انتشار بيانيه‌اي ادعا کردند که عشاير حاضر در اين مناطق که عليه آنان و آمريکا دست به اعتراض زده‌اند، «بقاياي داعش در ريف ديرالزور هستند که قصد دارند بين قوميت‌هاي آن، فتنه‌افروزي کنند».

الشحيل و الحوايج، محل استقرار قبيله «العکيدات» سوريه است. در بيانيه شبه‌نظاميان وابسته آمريکا، اين دو منطقه «مقر اصلي گروه تروريستي داعش» توصيف شده است.

نيروهاي دموکراتيک همچنين خبر دادند که در جريان حملات ساکنان بومي اين مناطق به مقرهاي اين گروه، دو شبه‌نظامي کشته و سه نفر ديگر زخمي شدند.

منابع محلي مي‌گويند که اين شبه‌نظاميان، تجهيزات نظامي سنگيني از الشدادي در جنوب الحسکه و ديرالزور به اين مناطق انتقال داده‌اند. اين تجهيزات از پايگاه غير قانوني آمريکا در ميدان نفتي «العمر» به دست نيروهاي دموکراتيک رسيده است.

ساکنان شرق و شمال شرق سوريه بارها در محکوميت حضور غير قانوني آمريکا و شبه‌نظاميان وابسته به اين کشور، دست به اعتراض و تظاهرات زده‌اند. اين افراد، خواستار بازگشت ارتش سوريه به اين منطقه هستند.

دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا بارها اعلام کرده که براي نفت سوريه در اين مناطق حضور دارند؛ زيرا بخش اعظمي از ميادين نفتي سوريه در شرق و شمال شرق اين کشور قرار دارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar