برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

پیشنهادات مقتدی صدر برای برپایی مراسم عزاداری محرم در شرایط کرونا

منبع
مهر
بروزرسانی
پیشنهادات مقتدی صدر برای برپایی مراسم عزاداری محرم در شرایط کرونا

مهر/ رهبر جريان صدر عراق پيشنهاداتي براي برگزاري عزاداري ماههاي محرم و صفر با توجه به شرايط کرونايي، ارائه داد.

مقتدي صدر رهبر جريان صدر عراق در توييتي اعلام کرد: پيشنهادات براي برگزاري مراسم عزاداري ماههاي محرم و صفر با توجه به شرايط کرونايي و لزوم برپا داشتن مراسم عزاداري و ذکر اهل بيت(ع) به شرح زير است؛

-اطعام فقيران مسکين، نيازمندان، خسارت ديدگان و آوارگان به اندازه توانايي هر شخص
- برپايي مراسم و عزاداري در مساجد و مکان هاي عبادتي در ساعتي مشخص، به طوري که باعث آزار و اذيت اهالي نشود.
- برافراشتن پرچم‌هاي سياه در مکان هاي عمومي و خصوصي بدون تعدي و آزار ديگران.
- اختصاص پست‌هايي در شبکه هاي اجتماعي، فقط به منظور احياي ذکر و مناقب آنان، و ترک کردن مباحث ديگر.
- با وجود امکان زيارت مرقدهاي مقدس آنها، بايد طوري برنامه ريزي شود که باعث تجمع زياد نشود. همچنين بايد پروتکل هاي بهداشتي رعايت شود. همچنين مي‌توان از دور و در اماکن باز زيارت کرد.
- شهادت امام حسين عليه السلام به خاطر اصلاح بوده است، بنابراين بايد براي اصلاح نفس و دوري از دنيا و پايبندي به اخلاق عمل کرد. بايد با ظلم و ستم و فساد و مفسدين مبارزه کرد.
- افزايش طاعات و عباداتي که مي‌تواند ثواب عزاداري و احياي آن را داشته باشد، و چه بسا که برخي از آن عبادات از برخي از عادات و شعائر در نزد اهل بيت، برتر و دوست‌داشتني تر باشد.

- رسانه‌ها و شبکه‌هاي ماهواره ي نقش مهمي دارند، از طريق آنها مي‌توان عزاداري‌ها، سخنراني‌ها و مراسم ها را پخش و جايگاه منبر آگاهي بخش، محمدي، علوي و حسيني را به نمايش بگذارد.
- اعلام رد و نپذيرفتن اشغالگر ، چرا که اين رويکرد صادقانه مکتب حسيني است.
- ترک اختلافات فرقه‌اي عقيدتي و سياسي، چراکه اين موضوع  خروج از روش و مکتب حسيني است که خالي از فرقه گرايي و پراکندگي است بلکه به وحدت و تمکين فرا مي‌خواند.
- همدردي و همراهي با مشکلات ملت‌هاي ستمديده از طريق مساجد، منابر، اماکن و بويژه شبکه ها؛ کسي که به امور مسلمانان توجهي نکند از آنها نيست.
اي برادران: اگر به دليل کرونا از طاعت خداوند به صورت جماعت محروم شده ايم، چاره ديگري غير از مواردي که ذکر کردم نداريم، بايد اين مراسم ها را به صورتي که به هيچ وجه به احدي ضرري نرساند، برگزار کنيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره