برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کرونا کمر ترامپ را شکست

منبع
ايسنا
بروزرسانی
کرونا کمر ترامپ را شکست

ايسنا/ همزمان با اينکه دولت واشنگتن با انتقادات شديدي نسبت به نحوه مديريتش در بحران پاندمي ويروس کرونا مواجه است، رئيس جمهور آمريکا مرتبا پاندمي کرونا را که اواخر دسامبر ۲۰۱۹ ميلادي در چين آغاز شد، مقصر کاهش آمار حمايت‌ها از وي در نظرسنجي‌ها دانسته است.

به گزارش خبرگزاري اسپوتنيک، دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا در مصاحبه‌اي با هيو هويت، مجري يک شبکه راديويي آمريکايي گفت: حتي جورج واشنگتن، نخستين رئيس جمهور آمريکا و يکي از پدران بنيان‌گذار اين کشور نيز پيش از پاندمي کرونا براي پيروزي در برابر من در انتخابات رياست جمهوري کار سختي داشت.

وي افزود: نمي‌دانم ديده‌ايد يا خير؟ نظرسنجي‌ها و حمايت از من مثل موشک بالا مي‌رفتند! پيش از وقوع پاندمي کرونا، حتي جورج واشنگتن نيز حريف من نبود اما پس از شيوع ويروس کرونا در آمريکا همانند ديگر کشورها، اين مساله بر ميزان حمايت‌ها از من نيز تاثير گذاشت و کم کم تنزل پيدا کرديم.

در واکنش به اين ادعاهاي ترامپ، صداي خنده هيو هويت از پشت ميکروفون شنيده مي‌شد.

حتي کاربران رسانه‌هاي اجتماعي نيز اين اظهارات ترامپ را به مسخره گرفتند و برخي از آنها گفتند که بايد از ترامپ سوال مي‌شد که اصلا مي‌داند جورج واشنگتن چه کسي است؟!

آمار نظرسنجي‌ها و حمايت از ترامپ در دوران پاندمي ويروس کرونا به خاطر نحوه عملکرد و مديريت دولتش در اين زمينه به طور چشمگيري کاهش يافته‌ است. در حال حاضر بيش از پنج ميليون آمريکايي به ويروس کرونا مبتلا شده‌اند و بيش از ۱۶۴ هزار و ۶۰۰ آمريکايي به خاطر ابتلا به اين ويروس جان خود را از دست دادند.

براساس گزارش پايگاه هيل، ميزان محبوبيت ترامپ در شاخص نظرسنجي‌هاي "RealClearPolitics" از ۴۷.۳ در صد در اواخر ماه مارس که شيوع ويروس کرونا در آمريکا آغاز شد کاهش يافته و به ۴۱.۱ درصد در اوايل ژوئيه رسيده است. با اين حال براساس گزارش اين پايگاه خبري، ميزان محبوبيت ترامپ در روز سه‌شنبه ۴۳ درصد بوده است.

ترامپ همچنين در جريان اين مصاحبه با اشاره به مناظرات انتخاباتي قريب‌الوقوع با جو بايدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات رياست جمهوري ۲۰۲۰، مجددا به انتقاد از وي پرداخت و گفت: بايدن فرد باهوشي نيست.

ترامپ و بايدن قرار است در ماه اکتبر در سه مناظره انتخاباتي در آستانه انتخابات نوامبر با يکديگر مواجه شوند

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره