logo
برگزیده
بین الملل

خشم سعودی‌ها از اظهارات وزیر خارجه پاکستان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
خشم سعودی‌ها از اظهارات وزیر خارجه پاکستان

ايرنا/ تنها چند روز پس از اظهارات انتقادآميز وزير امور خارجه پاکستان درباره عدم همکاري عربستان براي حل تنش‌ها در شبه قاره که واکنش تند دولت رياض را درپي داشت، فرمانده ارتش پاکستان تصميم دارد تا با سفر به رياض به زدودن فضاي غبار آلود از مناسبات دوکشور تلاش کند.


به گزارش رسانه‌هاي پاکستاني، خبرها حاکي از برنامه سفر ژنرال «قمر جاويد باجوا» فرمانده ارتش اين کشور به رياض است که به احتمال زياد روز يکشنبه آينده انجام خواهد شد.
سخنگوي ارتش پاکستان نيز با تاييد اين خبر، سفر ژنرال باجوا را از پيش تعيين شده دانست درحالي که منابع آگاه مي‌گويند که خشم سعودي‌ها از اظهارات «شاه محمود قريشي» وزير امور خارجه پاکستان و ديدارهاي اخير سفير سعودي در اسلام‌آباد با فرمانده ارتش و نخست وزير پاکستان، باعث شد تا ژنرال باجوا بازديد خود از عربستان را در اولين فرصت انجام دهد.

رسانه‌هاي پاکستان گزارش دادند: سخنان اخير وزير خارجه اين کشور که انتقاد مستقيم از بي‌توجهي حاکمان سعودي به مواضع دولت اسلام‌آباد در قبال تنش‌هاي پاکستان با هند و اوضاع کشمير، بود روابط رياض-اسلام‌آباد که از آن به اصطلاح روابط سنتي و بسياري نزديک ياد مي‌شود، را تحت الشعاع قرار داده است.

گزارش رسانه‌هاي محلي به نقل از يک مقام ارشد ارتش پاکستان و يک مشاور ارشد دولتي حاکي از عصبانيت عربستان از سخنان وزير امور خارجه پاکستان است.

رسانه‌هاي پاکستاني به نقل از منابع آگاه افزودند: طرف سعودي در واکنش به سخنان شاه محمود قريشي ضمن پس گرفتن يک ميليارد دلار از پاکستان که در قالب يک بسته ۳ ميليارد دلاري دو سال پيش به حساب ارزي بانک مرکزي پاکستان واريز کرده بودند، تسهيلات فروش نفت با بازپرداخت بلندمدت را نيز براي پاکستان قطع کرده‌اند.

سخنگوي وزارت امور خارجه پاکستان هفته گذشته در واکنش به سخنان بي‌سابقه وزير امور خارجه اين کشور درباره عربستان بدون اظهار نظر درباره اظهارات شاه محمود قريشي گفت که پاکستان از سازمان همکاري اسلامي انتظارات بسياري دارد. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره