برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شمار جهانی مبتلایان کرونا به ۲۱ میلیون نفر رسید

منبع
فارس
بروزرسانی
شمار جهانی مبتلایان کرونا به ۲۱ میلیون نفر رسید

فارس/ برآوردهاي آماري از سراسر جهان نشان مي‌دهد که تعداد کل افراد مبتلا به ويروس کرونا از بيست‌ويک ميليون نفر بيشتر شده است.

برآوردهاي وبگاه «وُرلداُمتر» نشان مي‌دهد تعداد کساني که در جهان به ويروس «کوويد۱۹» مبتلا شده‌اند امروز (جمعه) از ۲۱ ميليون نفر فراتر رفته است.

بر اين اساس تا لحظه نگارش اين خبر ۲۱,۰۶۷,۵۲۰ نفر در سراسر جهان به اين ويروس مبتلا شده‌اند و ۷۵۳,۴۹۳ نفر نيز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

در مقابل اما حدود چهارده ميليون نفر از بند اين بيماري رهايي پيدا کرده و سلامت خود را به دست آورده‌اند.

در ميان کشورهاي آلوده به اين ويروس، ايالات متحده آمريکا با حدود پنج ميليون و چهارصد هزار نفر، بيشترين شمار مبتلايان در جهان را دارد.

بر اساس آمار اعلامي، آمريکا طي بيست‌وچهار گذشته ۱,۲۸۴ مورد فوتي بر اثر ابتلا به اين ويروس ثبت کرد. اين کشور با حدود ۱۷۰ هزار جان‌باخته، در رتبه نخست کشورهاي داراي بيشترين موارد فوتي ويروس کرونا ايستاده است.

در اين ميان قاره آمريکاي شمالي و مرکزي حدود شش ميليون و چهارصد هزار مبتلا و نزديک به ۲۴۳ هزار فوتي، و قاره اروپا تقريبا سه ميليون و صد هزار مورد ابتلا و ۲۰۲ هزار جان‌باخته را از اين آمار به خود اختصاص داده‌اند.

نمودار ابتلا و تلفات ويروس کرونا در حالي شيب صعودي تندي به خود گرفته که «تدروس آدانوم» مديرکل سازمان جهاني بهداشت هفته قبل گفته بود شايد هرگز واکسني براي مقابله با اين بيماري ساخته نشود. (جزئيات بيشتر)

يکي از نکات قابل توجه آمارهاي روند شيوع ويروس کرونا، مدت زمان افزايش شمار مبتلايان است. بر اساس بررسي‌هاي آماري، ويروس کرونا از زماني که ۱۴ ميليون را در جهان بيمار کرده بود، دربازه‌هاي چهار روزه، يک ميليون نفر را نيز گرفتار خود کرد تا امروز به ۲۱ ميليون نفر برسد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar