برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

عریقات خطاب به دبیرکل اتحادیه عرب: یا توافق امارات و اسرائیل را محکوم کن یا استعفا بده

منبع
ايسنا
بروزرسانی
عریقات خطاب به دبیرکل اتحادیه عرب: یا توافق امارات و اسرائیل را محکوم کن یا استعفا بده

ايسنا/ دبيرکل کميته اجرايي سازمان آزادي بخش فلسطين(ساف) از دبيرکل اتحاديه عرب خواست يا توافق عادي سازي روابط اسرائيل-امارات را محکوم و يا استعفا دهد.

صائب عريقات، در تلويزيون رسمي فلسطين اعلام کرد، احمد ابوالغيط، دبيرکل اتحاديه عرب بايد بيانيه‌اي در راستاي محکوميت عادي سازي روابط امارات با رژيم صهيونيستي صادر کند اگر قادر به اين کار نيست بايد کنار بکشد.
وي اين اقدام امارات را "خنجري از پشت" به ملت فلسطين دانست و گفت: اين ما هستيم که سرنوشت اين سرزمين را مشخص مي کند ما تنها حقيقت در اين سرزمين هستيم.
آمريکا، امارات و رژيم صهيونيستي روز پنجشنبه در بيانيه مشترکي از توافق بر سر عادي سازي کامل روابط ميان ابوظبي و تل آويو خبر دادند. توافقي که ميان کشورهاي حوزه خليج فارس و رژيم صهيونيستي بي سابقه است.
عريقات اين بيانيه را اعلام پيوستن به جنبش صهيونيستي و يک ايده صهيونيستي صرف خواند و گفت: فلسطين و قدس قرباني اي نخواهند بود که به معابد سرزنش و موضع گيري سياسي خارج از منطقه هديه شوند. فلسطين و قدس از همه پايتخت هاي جهان عرب، مسلمين و سراسر جهان مهمتر است.
توافق امارات و اسرائيل با واکنش هاي مختلف دولت ها و گروهها و احزاب در سراسر جهان روبرو شد و بيشتر آنها اقدام امارات را محکوم و برخي نيز همچون بحرين از آن استقبال کردند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar