برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

خواسته دبیرکل‌ سازمان ملل از مردم بلاروس

منبع
ايسنا
بروزرسانی
خواسته دبیرکل‌ سازمان ملل از مردم بلاروس

ايسنا/ سخنگوي دبيرکل سازمان ملل گفت، "آنتونيو گوترش" دبير کل اين سازمان، خواستار آن شده که مردم بلاروس تمام اختلافات پيش آمده بعد از انتخابات را از طريق گفت‌وگو حل کنند.

به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک، "استفان دوجاريک" آخر وقت روز جمعه اظهار کرد: دبيرکل سازمان ملل از مردم بلاروس خواسته نارضايتي‌هاي بعد از انتخابات خود را، به منظور حفظ صلح در اين کشور، از طريق گفت‌وگو حل و فصل کنند.

انتخابات رياست جمهوري بلاروس روز يکشنبه برگزار شد. بر اساس تاييد کميسيون مرکزي انتخابات بلاروس، "الکساندر لوکاشنکو"، رئيس جمهور فعلي اين کشور، ششمين دوره خود را با بيش از ۸۰ درصد آرا تضمين کرد. اپوزيسيون اين کشور، که حول محور "سوتلانا تيخانوفسکايا"، نامزد رياست جمهوري قرار دارد، اين نتايج را به چالش کشيده و مقامات را به جعل گسترده در جريان انتخابات، متهم کرده است.

از زمان اعلام نتايج رسمي، تجمعات مخالفان شهرهاي بلاروس را فرا گرفته، در حالي که نيروهاي امنيتي نيز سعي دارند اين اعتراضات را با زور و با استفاده از گاز اشک‌آور، ماشين آب‌پاش، گلوله‌هاي لاستيکي و بمب‌هاي صوتي، فرو نشانند. افرادي که بازداشت شده بودند و اخيراً آزاد شده‌اند، گفتند بسياري از بازداشت‌شدگان مورد آزار پليس قرار گرفته‌اند؛ در حالي که وزير کشور بلاروس اين موضوع را انکار کرده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره