برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
بین الملل

دیدگاه پزشک معروف چینی در مورد ایمنی بیماران بعد از درمان کرونا

منبع
ايرنا
بروزرسانی
دیدگاه پزشک معروف چینی در مورد ایمنی بیماران بعد از درمان کرونا

ايرنا/ مشاور پزشکي ارشد دولت چين در زمينه مبارزه با ويروس کرونا درباره ايمني بيمار و توليد پادتن در ميان بهبود يافتگان گفت: اين ويژگي براي بيماران و مبتلايان با توجه به شرايط آنها متفاوت است اما اگر بيمار درمان شود مي تواند نشانه هايي از مصونيت را براي پيشگيري از ابتلاي مجدد در اختيار داشته باشد.

«جونگ نانشان» روز پنجشنبه در ويديو کنفرانسي که در پکن با حضور سفراي ۱۵۸ کشور جهان با هدف تبادل تجربه چين در زمينه مبارزه با کرونا برگزار شد خاطر نشان کرد: اگر کسي به کرونا مبتلا شود و اين ويروس را شکست دهد ممکن است حدود سه تا ۴ ماه در برابر آن ايمني داشته باشد با اين حال پزشکان و متخصصان درباره ايجاد آنتي بادي و پادتن در بدن بيمار پس از بهبودي، اختلافات ديدگاه دارند و زمان بندي هاي متفاوتي را مطرح کرده اند.
پيش از اين برخي از محققان کشورهاي ديگر گفته بودند افراد مبتلا به اين ويروس ممکن است ۶ ماه پس از بهبودي در برابر اين بيماري ايمني داشته باشند اما اين گونه نيست که خطر ابتلا به کرونا ديگر آنها را تهديد نکند.
با اين وصف اين پزشک ارشد و مشاور بهداشتي و پزشکي دولت چين که کارشناس مبارزه با ويروس بخصوص در دوران مهار بيماري سارس در سال ۲۰۰۳ ميلادي است، در پاسخ به سوال «محمد کشاورز زاده» سفير جمهوري اسلامي ايران در چين درباره زمان بندي،  مصونيت و ايمني بيمار بعد از درمان گفت: اين زمان بندي حداقل بين ۳ تا ۴ ماه است اما باور دارم که بيمار ممکن است تا ۶ ماه و حتي بيشتر در برابر ويروس ايمني داشته باشد.
وي درباره توليد واکسن کرونا نيز تاکيد کرد که کشورها از جمله چين به دنبال ساخت واکسن براي درمان کرونا هستند و در ماه هاي آينده اين واکسن ها وارد بازار مي شوند با اين حال جهش هايي هم از سوي اين ويروس مشاهده شده است اما بعيد به نظر مي رسد که اين تغييرات ژنتيکي و يا جهش هاي ژنتيکي ويروس، تاثيري در توليد واکسن و يا تاثير آن براي درمان داشته باشد.

جونگ در ادامه در مورد تحقيق و توسعه بر روي واکسن کرونا به عنوان يکي از نگراني و ماموريت هاي چين گفت: همانطور که «شي جين پينگ»  رئيس جمهوري چين در سخنراني آغازين کنفرانس ويدئويي مجمع جهاني بهداشت اظهار داشت: پس از اتمام مراحل واکسن ساخت چين، اين دارو به عنوان يک محصول عمومي جهاني با قيمت مناسب در اختيار  کشورهاي در حال توسعه قرار مي گيرد چين همچنين مايل به تقويت همکاري در زمينه تحقيق و توسعه واکسن با ساير کشورها است.
اين متخصص بيماري هاي عفوني در بخش ديگري از سخنانش،  براساس موارد عملي و داده هاي دقيق آکادميک،  توضيح مفصلي در مورد تجربه چين در مبارزه با بيماري همه گير کرونا و اقدامات اين کشور براي مهار بيشتر اين بيماري ارايه کرد و روش هاي موثري از قبيل تشخيص زودرس، جداسازي و درمان زودهنگام را در مبارزه با بيماري کرونا مهم دانست.
جونگ‌ همچنين به تشريح استراتژي چين در مبارزه به کرونا پرداخت و گفت: در ۲۰ ژانويه اولين گزارش ابتلاي انسان به انسان در ووهان ثبت شد
وي از ايزوله سازي، فاصله اجتماعي و تدابير پزشکي به عنوان راهکارهاي مهم مبارزه با کرونا نام برد و گفت: قرنطينه ووهان، شفافيت در اطلاع رساني و بکارگيري تدابير بهداشتي از ديگر اقدامات انجام شده در ووهان بود.
جونگ مهمترين چالش هاي شيوع کرونا را دو موضوع مهم توسعه اقتصادي و حفاظت در برابر ويروس دانست و گفت: با هدف کنترل اين ويروس، بازگشايي اقتصادي کشورها بايد مرحله به مرحله صورت گيرد.
رعايت فاصله اجتماعي، استفاده از ماسک و شستن دست ها سه پيشنهاد پزشک معروف چيني براي کنترل کرونا در کشورهاي ديگر بود و افزود: در چين براي درمان اين بيماري علاوه بر داروي رمدسيور، از داروهاي سنتي چيني، پلاسما درماني، "آر. سي. اس. اف"، استنشاق گاز مخلوط شده هيدروژن - اکسيژن و دگزامتازون استفاده مي شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره