logo

نخست وزیر سودان: آماده ام از قدرت استعفا دهم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
نخست وزیر سودان: آماده ام از قدرت استعفا دهم

ايسنا/ نخست وزير سودان در پي بازگشت اعتراضات به کشورش اعلام کرد حاضر است در صورتي که از او خواسته شود، از سمت خود کناره‌گيري کند.

به نقل از سايت شبکه خبري الجزيره، عبدالله حمدوک، نخست وزير سودان در مصاحبه با راديوي رسمي سودان اظهار کرد: اگر از من خواسته شود کنار بروم، اين کار را انجام خواهم داد زيرا ما خادم مردم هستيم.

حمدوک با تاکيد بر اينکه يک اقدام "خرابکارانه سازمان يافته" اقتصاد سودان را هدف قرار داده است، گفت: کابينه من توانست به انزواي بين‌المللي سودان پايان داده و آن را از حرکت در سراشيبي آشوب موجود در منطقه دور نگه دارد، دولت عمر البشير، رئيس جمهور مخلوع هنوز روياي بازگشت به قدرت را در سر مي‌پروراند.

خارطوم و ديگر شهرهاي سودان با وخامت شرايط و عدم تحقق اهداف انقلاب شاهد تنش‌ها و تحصن‌هايي هستند. در پي برخورد خشونت‌آميز مسؤولان سوداني با تظاهرکنندگان، خشم مردمي افزايش يافت.

 نخست وزير سودان افزود: براي گفتگو با کميته‌هاي مقاومت نيازي به تظاهرات و بستن خيابان‌ها با ايجاد موانع و يا آتش‌زدن لاستيک خودروها نيست.

کميته‌هاي مقاومت از روز دوشنبه تظاهرات روزانه‌اي را در اعتراض به عدم حضور نخست وزير براي دريافت يادداشت حاوي اصلاحات مدنظر تظاهرکنندگان مستقر در مقابل ساختمان دولت در خارطوم آغاز کردند.

از آن زمان، صدها سوداني با تظاهرات مقابل ساختمان دولت، اجراي اصلاحات و تحقق اهداف انقلابي را که به سرنگوني دولت عمر البشير منجر شد، خواستار شدند، با دخالت نيروهاي امنيتي براي متفرق کردن تظاهرکنندگان، درگيري‌هايي شکل گرفت که طي آن برخي از معترضان آسيب ديدند.

با آغاز اعتراضات در ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸، کميته‌هاي مقاومت در شهرها و روستاهاي سودان شکل گرفتند، اين کميته‌ها بيشترين نقش را در مديريت تظاهرات تا برکناري عمر البشير در تاريخ ۱۱ آوريل سال گذشته ايفا کردند.

مرحله انتقالي در سودان از ۲۱ اوت گذشته آغاز شد، اين دوره ۳۹ ماهه بوده و با برگزاري انتخابات به پايان مي‌رسد، در طول اين دوره قدرت ميان شوراي نظامي و فراکسيون‌هاي آزادي و تغيير به عنوان رهبر جنبش مردمي تقسيم مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره