برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
بین الملل

آماده شدن آمریکا برای توزیع واکسن کرونا؛ نگرانی از سیاسی‌کاری ترامپ

منبع
فارس
بروزرسانی
آماده شدن آمریکا برای توزیع واکسن کرونا؛ نگرانی از سیاسی‌کاری ترامپ

فارس/ به مقام‌هاي وزارت بهداشت آمريکا اطلاع داده شده براي توزيع واکسن کرونا قبل از ماه نوامبر آماده باشند.

رسانه‌هاي آمريکايي گزارش داده‌اند به مقام‌هاي وزارت بهداشت در اين کشور اطلاع داده شده که بايد تا ماه نوامبر، منتظر باشند واکسن «کوويد-۱۹» (بيماري کروناويروس ۲۰۱۹) براي کارکنان بخش سلامت و گروه‌هاي در معرض خطر، در دسترس قرار گيرد. 
بسياري از کارشناسان در آمريکا پيش از اين، درباره احتمال سياسي شدن زمان توزيع واکسن کرونا با توجه به پيش رو بودن انتخاباتي که «دونالد ترامپ» در آن به شدت احساس خطر مي‌کند، هشدار داده‌اند.
روزنامه نيويورک‌تايمز گزارش داده، «رابرت ردفيلد»، «مرکز کنترل و پيش‌گيري از بيماري‌ها» (CDC) طي نامه‌اي به مقام‌هاي وزارت بهداشت در تمامي ۵۰ ايالت آمريکا و پنج شهر بزرگ اين کشور اطلاع داده براي توزيع واکسن کرونا در ميان کارکنان بخش سلامت و ساير گروه‌هاي در معرض خطر تا اواخر ماه اکتبر يا اوايل نوامبر آماده باشند.
طبق اين گزارش، دستورالعمل جديد CDC در همان روزي صادر شده که «دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهور آمريکا در سخنراني‌اش در مجمع ملي حزب‌جمهوري‌خواه براي اعلام نامزدي رسمي او به نمايندگي از اين حزب در انتخابات رياست‌جمهوري خطاب به مردم آمريکا گفت که واکسن کرونا احتمالاً تا قبل از پايان سال جاري ميلادي آماده خواهد شد.

هفته گذشته، دکتر «آنتوني فاوچي»، مشاور ارشد ترامپ در امور سلامت و «استفان هان»، رئيس سازمان غذا و داروي آمريکا در مصاحبه‌‌هاي جداگانه گفته‌اند که واکسن کرونا ممکن است قبل از تکميل آزمايش‌هاي باليني در دسترس برخي گروه‌ها قرار بگيرند. 
روزنامه نيويورک‌تايمز نوشته در نظر گرفتن اواخر ماه اکتبر يا اوايل نوامبر براي توزيع اين واکسن به نگراني‌ها در اين خصوص که دولت ترامپ در صدد شتاب دادن به توزيع واکسن قبل از انتخابات آمريکا در روز ۳ نوامبر است دامن مي‌زند. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره