برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

دست رد بروکسل بر سینه لندن

منبع
مهر
بروزرسانی
دست رد بروکسل بر سینه لندن

مهر/ پارلمان اتحاديه اروپا اميد مذاکره‌کنندگان برگزيت براي گرفتن فرصت بيشتر در رسيدن به يک توافق را نقش بر آب کرد و بر امکان تمديد زمان مذاکرات خط بطلان کشيد.

به نقل از اينديپندنت، «برند لانگ» نماينده آلمان در پارلمان اروپايي که رياست کميسيون تجارت بين‌المللي اين مجلس را نيز به عهده دارد، ضمن اعلام مخالفت اين پارلمان با تمديد زمان مذاکرات برگزيت هشدار داد: «تا قبل از ۳۱ اکتبر بايد توافق حاصل شود».

با اين اعلام نظر، اميد انگليسي ها براي رسيدن به توافق ديرهنگامي که بتواند مذاکرات را از بن‌بست بيرون بکشد، به يأس تبديل شد.

مذاکره‌کنندگان قرار است براي هشتمين دور گفتگوها هفته آينده در لندن گردهم آيند اما هر دو طرف پيش‌بيني کرده‌اند بعيد است اقدامي جدي صورت گيرد.

دولت انگلستان اين هفته از سوي صنايع حمل و نقل و باربري‌ها هشدار گرفت که در ژانويه آينده امکان وقوع هرج و مرج در مرزها وجود خواهد داشت و در صورتي که مشکلات در اين چهار ماه باقي‌مانده و برطرف نشوند، زنجيره تأمين اقلام سوپرمارکت‌ها دچار اختلال خواهد شد.

از سوي ديگر لانگ هشدار داد که فشار زمان بسيار بالا است چرا که گفتگوها حتي به مرحله‌اي نرسيده که دو طرف متون حقوقي خود را داشته باشند که بتوان آنها را ترکيب کرد و به يک متن «جامع» رسيد.

او گفت: «معمولا در مذاکرات تجاري، متون قدم به قدم و جلسه به جلسه تهيه شده و سپس با ادغام متون هر دو طرف در يک جا، به يک سند کامل آماده ارائه مي‌رسند. در اين مذاکرات وضعيت اصلا چنين نيست. ما فقط يک نوبت فرصت داريم که تمام اين کارهاي مهم را انجام دهيم و بنابراين تصميم‌گيري در مورد آينده روابط تجاري انگلستان و اتحاديه اروپا کما بيش بايد در هفته آينده يکسره شود».

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره