برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
بین الملل

آزمایش بالینی واکسن کرونا آکسفورد از سر گرفته می شود

منبع
عصر ايران
بروزرسانی
آزمایش بالینی واکسن کرونا آکسفورد از سر گرفته می شود

عصر ايران/ آزمايش واکسن کرونا دانشگاه آکسفورد پس از توقف به دليل واکنش نامطلوب يک داوطلب، از چند روز ديگر از سرگرفته مي شود.

به گزارش پايگاه اينترنتي ميرور، مرحله سوم آزمايش بزرگ واکسن کروناي دانشگاه آکسفورد به دليل واکنش‌هاي منفي مشکوک در يکي از داوطلبان در انگلستان، متوقف شده است.
سخنگوي شرکت «آسترازنکا» (شرکت بريتانيايي –سوئدي و چند مليتي داروسازي) که با دانشگاه آکسفورد براي توليد واکسن ويروس کرونا همکاري مي کند، در بيانيه‌اي اعلام کرد؛ روند بررسي استاندارد اين شرکت به منظور بازبيني در بررسي اطلاعات و داده‌هاي لازم مربوط به ايمني باعث توقف در آزمايش‌هاي مربوط به توليد واکسن شده است. اين شرکت تأييد کرده است که «براي اجازه بررسي اطلاعات ايمني»مجبور به توقف در توليد واکسن شده است.
وب سايت وزارت بهداشت انگليس که براي نخستين بار توقف آزمايش واکسن دانشگاه آکسفورد را گزارش داد، اعلام کرد که بيماري که نسبت به اين واکسن واکنش نامطلوبي را تجربه کرد اوايل شب گذشته از بيمارستان مرخص شد.
با اين حال «پاسکال سوريوت»، مدير اجرايي شرکت آسترازنکا ، توقف آزمايش اين واکسن را يک توقف موقت توصيف کرد. سخنگوي شرکت آسترازنکا نيز اين توقف را يک «اقدام عادي» توصيف کرد که بايد زمانيکه يک بيماري بالقوه غير قابل توجيهي در يکي از آزمايش هاي آن رخ مي دهد، انجام شود.

آنها گفتند: «حفظ يکپارچگي آزمايش ها» در طول تحقيقات، بسيار مهم است و افزودند: اين شرکت براي به حداقل رساندن هر گونه تاثير بالقوه بر جدول زماني اين آزمايش، در تلاش است تا بررسي اين رويداد منفرد را با شتاب هر چه تمام تر انجام دهد.
«مت هانکوک» وزير بهداشت انگليس نيز تصريح کرد: توقف آزمايش واکسن خود يک چالش است، اما تلاش براي توليد واکسن را عقب نمي اندازد.
وي در مورد توقف آزمايش اين واکسن به خبرنگار «اسکاي نيوز» گفت: بديهي است که اين توقف براي آزمايش اين واکسن خاص يک چالش به حساب مي آيد، اما اين نخستين باري نيست که اين اتفاق براي واکسن آکسفورد رخ مي دهد.
هانکوک در پاسخ به سووالي مبني بر اينکه آيا اين توقف، رويه ساخت اين واکسن را به عقب مي اندازد، گفت: نه ؛ اين موضوع به آنچه که محققان در هنگام بررسي پيدا مي کنند، بستگي دارد.
اکنون ۹ نامزد واکسن در مرحله سوم آزمايش قرار دارند. آزمايش هاي مرحله سوم اين شرکت بريتانيايي- سوئدي در اواخر ماه اوت (اوايل شهريور) در آمريکا آغاز شد. ضمن آنکه مراحل پيشين در انگليس، برزيل و آفريقاي جنوبي آغاز شده بود.
«دونالد ترامپ» رييس جمهوري آمريکا پيش از اين از توليد واکسن کرونا توسط کشورش تا پيش از انتخابات سه نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) خبر داده بود.اين سخنان نگراني‌ها را در زمينه ترجيح منافع سياسي در توليد واکسن ويروس کرونا افزايش داد.
براساس اعلام سازمان بهداشت جهاني حدود ۱۸۰ واکسن در سراسر جهان در حال بررسي است، اما تاکنون تحقيقات باليني هيچ کدام از آنها کامل نشده است.

 
 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar