نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

فائوچی: زندگی در آمریکا تا پایان سال 2021 عادی نخواهد شد

منبع
فارس
بروزرسانی
فائوچی: زندگی در آمریکا تا پایان سال 2021 عادی نخواهد شد

فارس/ مدير مؤسسه آلرژي و بيماري‌هاي عفوني آمريکا گفت براي عادي شدن زندگي در اين کشور بايد اغلب مردم واکسينه شوند که اين اتفاق تا اواسط و حتي شايد تا پايان سال 2021 زمان ببرد.

دکتر «آنتوني فائوچي» مدير مؤسسه آلرژي و بيماري‌هاي عفوني آمريکا گفت آمريکا نبايد انتظار داشته باشد که تا قبل از سال ۲۰۲۱ به زندگي عادي بازگردد و حتي شايد تا پايان اين سال هم چنين اتفاقي رخ ندهد.
فائوچي که يکي از اعضاي کليدي کارگروه کاخ سفيد در زمينه مقابله با کرونا است، در مصاحبه با شبکه «ام‌اس‌ان‌بي‌سي» در بيان چرايي اين مسئله گفت ممکن است واکسن تا پايان امسال (۲۰۲۰) آماده شود، اما تا زماني که اغلب جمعيت کشور واکسينه نشوند که اين مسئله تا اواسط يا اواخر ۲۰۲۱ طول خواهد کشيد، نمي‌توان فعاليت‌ها در فضاي سرپوشيده را با امنيت از سر گرفت.
از فائوچي همچنين درباره اظهارات روز پنجشنبه‌اش در دانشکده پزشکي هاروارد سوال شد که خطاب به آمريکايي‌ها گفته بود «بايد خود را براي عبور از پاييز و زمستاني که آسان نخواهد بود، آماده کنيم» و مجري از او پرسيد که آيا اين سخنان وي با حرف‌هاي ترامپ که گفته «آمريکا در مراحل پاياني اين ويروس قرار دارد»، در تناقض نيست؟ او در پاسخ گفت: مجبورم اين گفته را رد کنم. ما روزانه ۴۰ هزار مورد ابتلا و هزار مرگ را پشت سر مي‌گذاريم.
طبق گزارش روزنامه «نيويورک تايمز»، از پنجشنبه هفته گذشته آمار ابتلاي روزانه در آمريکا به طور متوسط ۳۵ هزار و ۶۲۹ مورد بوده که در مقايسه با اواخر ژوئيه که متوسط ابتلاي روزانه در اين کشور ۶۰ هزار نفر بود، کاهش داشته اما اين رقم همچنان بسيار بالاست.

دانشگاه «جانز هاپکينز» امروز (شنبه) گزارش کرد که در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دستکم ۹۰۷ مورد جديد، مجموع قربانيان ويروس کرونا در ايالات متحده آمريکا به ۱۹۲ هزار و ۹۶۸ نفر افزايش يافت.
اين آمار و ارقام همچنين نشان داد که در ۲۴ ساعت گذشته، دستکم ۳۵ هزار و ۲۸۶ مورد جديد به ويروس کرونا آلوده شده‌اند تا مجموع مبتلايان به ويروس کرونا در آمريکا به ۶ ميليون و ۴۴۳ هزار و ۲۲۷ نفر افزايش يابد.
ايالات متحده آمريکا همچنان در صدر کشورهاي جهان با بيشترين آمار مبتلايان به کرونا و قربانيان اين ويروس ناشناخته قرار دارد و پس از آن هند با چهار ميليون و ۵۶۲ هزار و ۴۱۴ مورد ابتلا و ۷۶ هزار و ۲۷۱ مورد فوتي و برزيل با چهار ميليون و ۲۳۸ هزار و ۴۴۶ مورد ابتلا و ۱۲۹ هزار و ۵۲۲ مورد فوتي در رده‌هاي دوم و سوم کشورهاي جهان با بيشترين تعداد مبتلايان به ويروس کرونا قرار دارند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره