برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

تجمع‌ هزاران فلسطینی در قدس و مناطق کرانه باختری علیه سازش عربی

منبع
فارس
بروزرسانی
تجمع‌ هزاران فلسطینی در قدس و مناطق کرانه باختری علیه سازش عربی

فارس/ هزاران فلسطيني امروز پس از برپايي نماز جمعه در مسجد الاقصي و ديگر مناطق کرانه باختري عليه سازش رژيم‌هايي عربي با رژيم صهيونيستي تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاري فلسطيني (معا)، اين تجمع به دعوت گروه‌هاي فلسطيني و در محکوميت عادي سازي امارات و بحرين با رژيم صهيونيستي برگزار شد.
نظاميان رژيم اشغالگر هم در جريان آن شش نفر از اهالي قدس را در مسجد الاقصي و اطراف آن ربودند.
براي هفدهمين هفته متوالي هم شهروندان فلسطيني در شهرک «حارس» در استان سلفيت کرانه باختري نماز جمعه خود را در ورودي اين شهرک اقامه کردند، جايي که مقامات رژيم اشغالگر آنها را از دسترسي به زمين‌هايشان بازداشته و در معرض حملات مکرر شهرک نشينان صهيونيست ساکن در شهرک رفافا در غرب سلفيت قرار دارند.
ارتش رژيم اشغالگر با ايجاد موانعي مانع ورود شهروندان فلسطيني به داخل شهرک شده و به سمت جمعي از آنها گاز فلفل شليک کردند.
شهروندان فلسطيني شهرک حارس هم پس از اقامه نماز جمعه با برپايي تجمع ضد سازش، اقدام حاکمان امارات و بحرين در عادي سازي روابط کشورشان با رژيم اشغالگر را محکوم کردند و گفتند که مواضع اين دو رژيم با تاريخ کشورهايشان و قانون اساسي آن مغايرت دارد و نقض منشور اتحاديه عرب محسوب مي‌شود.
در راهپيمايي هفتگي که در شهرک کفر قدوم عليه شهرک سازي‌هاي رژيم صهيونيستي برگزار مي‌شود شهروندان فلسطيني امضاي توافق سازش امارات و بحرين با رژيم اشغالگر صهيونيستي تحت نظارت آمريکا، محکوم کردند.
سخنگوي رسانه‌اي در منطقه قلقيليه گفت که شمار زيادي از نظاميان اشغالگر با شليک گلوله مشقي و گاز اشک آور و بمب صوتي به شرکت کنندگان در اين راهپيمايي حمله کردند که بر اثر آن محمود  فوزي يک خبرنگار فلسطيني و ده ها نفر ديگر دچار حالت خفگي شده و همگي در همان جا معالجه شدند.
در اين راهپيمايي ده‌ها جوان فلسيني با پرتاب سنگ به مقاومت در برابر نظاميان اشغالگر پرداختند که قصد حمله به داخل شهرک را داشتند و ده‌ها لاستيک خودرو را در نزديک درهايي که توسط رژيم صهيونيستي از هفده سال پيش براي بستن خيابان اصلي اين روستا کارگذاشته شده است، به آتش کشيدند.
مناطق ديگري از کرانه باختري هم امروز شاهد برپايي تجمع‌هاي مشابه ضد خيانت رژيم‌هاي عربي و سازش آنها با رژيم اشغالگر قدس بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar