برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

فاش شدن نام قاتل عماد مغنیه

منبع
ايسنا
بروزرسانی
فاش شدن نام قاتل عماد مغنیه

ايسنا/ منابع اسرائيلي اعلام کردند "نوعم ايرز"، رئيس اجرايي شرکت اسرائيلي "XM Cyber " که يکي از مسئولان ارشد موساد بوده، مهندس عمليات ترور عماد مغنيه است.

به گزارش شبکه خبري الميادين، سايت اسرائيلي "فشل الرقابه" که به افشاي اسرار امنيت داخلي اسرائيل مي‌پردازد و مقر آن در سياتل آمريکا است، نام قاتل عماد مغنيه، فرمانده نظامي حزب‌الله لبنان را که سال ۲۰۰۸ در سوريه ترور شد، فاش کرد.
اين سايت اعلام کرد: روزنامه نيويورکر نوشت که ترور عماد مغنيه در آن زمان از طريق عمليات مشترک آژانس اطلاعات مرکزي آمريکا(سيا) و موساد اسرائيل صورت گرفت و هدف از آن انتقام به خاطر ادعاها درباره نقش وي در انفجارهاي پادگان تفنگداران دريايي آمريکا در بيروت در سال ۱۹۸۲ و انفجارهاي سفارت اسرائيل و مرکز يهوديان در بوئنوس آيرس بود.
اين سايت اعلام کرد: سيا و موساد مدعي شدند که او نقش اساسي در اين حملات داشته هرچند که نظرات ضد و نقيضي درباره اين مسئله وجود دارد.
اين سايت افزود: براساس کتاب جديد يوسي ملمن (جاسوسان ناقص) آژانس امنيت داخلي تماس‌هايي را برقرار کرده و موقعيت عماد مغنيه را شناسايي کرد و اجازه تعقيب او را داد. در مقابل آمريکا شروطي را مطرح کرد تا اجازه ترور او را بدهد. از جمله اين شروط اين بود که اين حمله آسيبي به غيرنظاميان نزند. موساد بمب‌ساز را مکلف کرد که مواد منفجره‌اي بسازد که تنها هدفش را مورد حمله قرار دهد و آسيبي به اطراف نزند. در اين کتاب نام کسي که مکلف به قتل مغنيه شده حذف شده و تنها حرف اول اسمش(ن) آمده است. بمب‌ساز نعوم ايرز است. وي معاون تامير پاردو، رئيس سابق موساد بود.

براساس گزارش اين سايت اسرائيلي ايرز از مسئولان اجرايي ارشد سازمان اطلاعات اسرائيل و مسئول عمليات اين سازمان بود. وي براي مدت ۳۰ سال در سازمان اطلاعات اسرائيل در بخش عمليات ويژه بود اما به سرعت ارتقاي درجه يافت و بعدا به عنوان فرمانده لشگر تعيين شد. وي همچنين فرماندهي بخش عمليات تکنولوژي را برعهده داشت و استراتژي رشد توانايي‌هاي سايبري را برنامه‌ريزي و اجرا کرد. بعد از اين رئيس کارمندان شد و بر برنامه‌ريزي بودجه در درازمدت و منابع انساني و منابع کل موسسه نظارت داشت.
اين سايت نوشت: ايرز جانشين پاردو بود اما همسر بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل که در تمام تصميمات اصلي دولت دخالت مي‌کند يوسي کوهن را انتخاب کرد. ايرز موساد را ترک کرد و درحال حاضر رئيس اجرايي شرکت "XM Cyber" است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar