logo
برگزیده
بین الملل

نیروی هوایی چین حمله به پایگاه آمریکا را تمرین کرد

منبع
فارس
بروزرسانی

فارس/ يک خبرگزاري انگليسي مدعي است ويدئوي منتشر شده توسط نيروي هوايي چين، تمرين عمليات اين کشور عليه يک پايگاه نظامي آمريکا در منطقه شرق آسيا را نشان مي‌دهد.

نيروي هوايي چين بتازگي تصاويري از رزمايش نظامي بمب‌افکن‌هاي «اِچ-۶» را که قادر به حمل بمب‌هاي اتمي هستند، منتشر کرد.

خبرگزاري «رويترز»، مدعي است تاسيساتي که در رزمايش مذکور مورد تمرين و حمله بمب‌افکن‌هاي چيني قرار گرفته، از روي پايگاه هوايي «اندرسون» متعلق به ارتش آمريکا در جزيره گوام شبيه‌سازي شده است.

اين خبرگزاري انگليسي همچنين نوشت، اين ويدئو که به سبک فيلم‌هاي هاليوودي و با موسيقي متن جالب توجه ساخته شده، در دومين روز رزمايش نظامي چين در نزديکي تنگه تايوان منتشر شده و خشم پکن از سفر دستيار وزير خارجه آمريکا به تايپه را منعکس مي‌کند.

به نوشته رويترز، اين کليپ دو دقيقه و پانزده ثانيه‌اي که تحت عنوان «اچ-۶، خداي جنگ حمله مي‌کند» منتشر شده، بمب‌افکن‌هاي اتمي چين را نشان مي‌دهد که از پايگاهي در صحرا بلند شده و دقايقي بعد موشکي را به يک باند فرود ساحلي،‌ شبيه پايگاه هوايي آمريکايي در گوام، شليک مي‌کند.

نيروي هوايي ارتش چين در شرح مختصري براي اين ويدئو نوشته است: «ما مدافعان امنيت هوايي سرزمين مادري خود هستيم، ما اعتماد و توانايي لازم را براي اينکه همواره از امنيت آسمان‌هاي سرزمين مادري خود دفاع کنيم، داريم».

وزارت دفاع چين و مرکز فرماندهي نيروهاي آمريکا در شرق آسيا هنوز به سوالات درباره اين ويدئو و شباهت تاسياست رزمايش با پايگاه هوايي اندرسون پاسخ نداده‌اند.

«کالين کو» محقق انديشکده مطالعات نظامي و استراتژيک سنگاپور درباره اين ويدئو به رويترز گفت: «اين کليپ هشداري به آمريکايي‌هاست، به اين معني که حتي اگر [خاک آمريکا] امن باشد اما مواضعي مانند گوام مي‌تواند در زمان وقوع درگيري‌هاي منطقه‌اي، مورد تهديد قرار بگيرد».

تنش‌ها بين چين و تايوان طي هفته‌هاي اخير در پي سفر مسئولان و ديپلمات‌هاي ارشد آمريکايي به تايوان شدت گرفته و پکن تايوان را بخشي از سرزمين متعلق به چين مي‌داند، تحرکات آمريکا و فروش سلاح به تايوان را نقض حاکميت خود مي‌داند.

پيش از اين نيز، «ما شيائوگوانگ» سخنگوي دفتر امور تايوان در دولت چين  با ضروري دانستن برگزاري رزمايش نظامي در نزديکي سواحل جنوب غرب تايوان، گفت اين اقدام عليه دخالت‌هاي نيروهاي خارجي در منطقه بود.

امروز همچنين ارتش تايوان با هشدار درباره تهديدها و آزارهاي خارجي عليه اين کشور، اعلام کرد که حق دفاع از خود و مقابله به مثل را براي خود محفوظ مي‌دارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar