برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ژاپن رکورددار جهان از نظر تعداد سالمند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ژاپن رکورددار جهان از نظر تعداد سالمند

ايرنا/ وزارت امور داخلي ژاپن اعلام کرد اين کشور با پشت سر گذاشتن ايتاليا رکورددار جهان از نظر تعداد سالمند نسبت به جمعيت، در جهان شده است.

تلويزيون دولتي ژاپن روز دوشنبه اعلام کرد طبق اين گزارش تعداد افراد ۶۵ سال و بالاتر تا سه شنبه گذشته ۳۶ ميليون  و ۱۷۰ هزار نفر بوده است اين تعداد نسبت به سال گذشته ۳۰۰ هزار نفر افزايش داشته است.
نسبت سالمندان در ژاپن به کل جمعيت با رکورد ۲۸.۷  درصد نسبت به سال گذشته ۰.۳ واحد درصد افزايش داشته است اين افزايش تا حدي به علت کاهش ۲۹۰ هزار نفري جمعيت در ژاپن است.
داده هاي سازمان ملل همچنين نشان مي دهد نسبت سالمندان در ژاپن در جهان بالاترين و بيش از ۵ واحد درصد بيشتر از ايتاليا است.
گزارش ها حاکي است روند پيري سريع در ژاپن که به دليل سرعت بالاي رشد اقتصادي و تغيير در ساختارهاي خانوادگي و اجتماعي در دوره پس از جنگ بسيار چشمگير است به نظر مي رسد در دوران پساکرونا هم افزايش خواهد يافت.

کاهش نرخ باروري در ژاپن به عوامل مختلفي از جمله تغيير سبک زندگي، ازدواج افراد در سن بالا و موارد ديگر نسبت داده شده است افزايش اميد به زندگي يکي ديگر از نيروهاي محرک روند پيري است ۵۰ سال پيش، اميد به زندگي در اين کشور حدود ۷۲ سال بود اما اکنون اين رقم به ۸۴ سال صعود کرده است.
آمارها نشان مي دهد جمعيت کودکان ژاپن براي سي و هشتمين سال متوالي در پايان سال ۲۰۱۹ نيز کاهش يافته است يکي از دلايل اين کاهش، پايين رفتن آمار ازدواج است دولت ژاپن در سال هاي اخير براي افزايش جمعيت، تسهيلات ويژه اي در نظر گرفته است اما به باور کارشناسان اين تسهيلات نيز نتوانسته است جلو رشد منفي جمعيت را بگيرد.
با اين حال دولت ژاپن با هدف جبران نيروي کار از ابتداي سال گذشته ميلادي اقدام به اجراي قانون جديد مهاجرت کرد بر اساس اين طرح، توکيو به خارجياني که مهارت هاي فني آنها مشمول ۱۴ زمينه تعيين شده از جمله پرستاري، ساختمان سازي و کشاورزي است اجازه مي دهد که تا پنج سال در ژاپن اقامت کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر