برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

توطئه سعودی-اماراتی علیه امنیت عراق با چاشنی پول

منبع
فارس
بروزرسانی
توطئه سعودی-اماراتی علیه امنیت عراق با چاشنی پول

فارس/ نماينده فراکسيون «صادقون» خبر داد که عربستان سعودي پول و حواله‌هاي مالي زيادي به عراق فرستاده‌ تا بتواند امنيت اين کشور را برهم بزند.

«محمد البلداوي» نماينده فراکسيون «صادقون» عراق نسبت به توطئه امارات عربي متحده و عربستان سعودي عليه بغداد هشدار داد.
البلداوي به پايگاه خبري «المعلومه» گفت: «اطلاعات نشان مي‌دهد پول و حواله‌هاي مالي زيادي با هدف تأمين مالي اشخاصي وارد عراق شده است که امنيت را بر هم مي‌زنند».
وي خبر داد، که اين افراد تحت تأمين مالي، قصد دارند وارد حرکتهاي مردمي استان «ذي قار» عراق شوند تا بتوانند از آن بهره‌برداري کنند. امارات و سعودي اين مبالغ مالي را ارسال کرده‌اند.
اين نماينده عراقي ادامه داد، هدف از طرح سعودي و امارات، ايجاد شکاف امنيتي در زندان «الحوت» است تا بتوانند عناصر داعش را آزاد کنند.

البلداوي از دولت و سرويسهاي امنيتي خواست که تلاشهاي اطلاعاتي خود را در ذي قار افزايش دهند و بدين ترتيب اين طرح را که امنيت و ثبات عراق را هدف قرار گرفته است، ناکام بگذارند.
وي در پايان خاطر نشان کرد، حمايت رسانه‌اي اين طرح سعودي-اماراتي توسط شبکه هاي العربيه، الحدث و ساير شبکه‌هاي عربي صورت مي‌گيرد.
در همين ارتباط، «عبدالامير تعيبان» نماينده فراکسيون پارلماني «الصادقون» عراق، عربستان، امارات و رژيم صهيونيستي را عامل حمايت و تحريک برخي فعالان در شهر «الناصريه» براي ايجاد هرج و مرج در اين شهر به منظور اجراي توطئه‌اي جدي در اين شهر دانست.
اين نماينده عراقي پيش‌تر نيز درباره طرح سعودي-اماراتي براي نابودي اين استان از طريق اعتراضات خياباني و اجراي طرحي فراري دادن تروريست‌ها از زندان الحوت از طريق ايجاد هرج و مرج در الناصريه خبر داده بود.
در زندانهاي عراق بيش از ۱۸ هزار تروريست، زنداني هستند که گهگاهي، طرفهاي حامي آنها، به بهانه‌هاي واهي از دولت مرکزي عراق، خواستار آزادي آنها مي‌شوند. آخرين آنها نيز درخواست براي آزادي اين تروريست‌ها به بهانه شيوع ويروس کرونا بود که محقق نشد.
مسئله فراري دادن عناصر تروريستي به ويژه عناصر داعش از زندان الحوت تازگي ندارد؛ چرا که پيش از اين نيز، حاميان تروريستها در عراق، قصد داشتند اين کار را انجام دهند ولي تاکنون ناکام مانده‌اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره