برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کرملین: آمریکا به تحریم اعتیاد پیدا کرده است

منبع
تسنيم
بروزرسانی
کرملین: آمریکا به تحریم اعتیاد پیدا کرده است

تسنيم/سخنگوي کرملين در واکنش به تهديد آمريکا به اعمال تحريم‌هاي جديد عليه روسيه، گفت: واضح است که ايالات متحده به وابستگي به تحريم دچار شده و اين مسئله براي ديگر کشورها مشخص شده و کسي از اين روش حمايت نمي‌کند.


به گزارش  خبرگزاري «اينترفکس»، "ديميتري پسکوف" سخنگوي دفتر رياست جمهوري فدراسيون روسيه معتقد است که دولت آمريکا به اصطلاح دچار اعتياد به تحريم شده است، در حالي ‌که ساير کشورهاي جهان، چنين برخوردي را تأييد نمي‌کنند.

خبرنگاران وز سه شنبه از سخنگوي کرملين خواستند تا در خصوص تحريم‌هاي احتمالي که واشنگتن تهديد به اعمال آنها در پاسخ به حادثه رخ داده براي "آلکسي ناوالني" وبلاگ نويس مخالف روس کرده، اظهار نظر کند.

پسکوف پاسخ به اين سؤال را به سخنگوي وزارت امور خارجه فدراسيون روسيه واگذار کرد و تنها يادآور شد: «دشوار است بتوان علاقه دولت آمريکا به اعمال تحريم‌ها چيزي جز "وابستگي به تحريم" ناميد و اين مسئله ديگر براي همه کشورهاي جهان کاملاً شناخته شده است. هرچند بعيد است کسي چنين برخوردهايي را تأييد کند».

روز گذشته "مايک پامپئو" وزير امور خارجه آمريکا هشدار داد که واشنگتن پس از روشن شدن تمامي جزئيات حادثه نوالني، به آنچه اتفاق افتاده، واکنش مناسب نشان خواهد داد. به گفته وي، مقامات واشنگتن همچنين انتظار دارند که سازمان منع سلاح‌هاي شيميايي نتايج تحقيقات مربوط به اين حادثه را طي يک تا دو هفته آينده ارائه دهد.

پيش از اين، دفتر نمايندگي دائمي روسيه در اتحاديه اروپا، سؤالاتي را درباره وضعيت آلکسي ناوالني، از اعضاي پارلمان اروپا پرسيده و تناقضات و غير منطقي بودن فرضيه "مسموميت" اين وبلاگ نويس روس را مورد اشاره قرار داد.

در اين سند، از جمله سؤالات اساسي مطرح شده، اين است: «آيا منطقي است که آلکسي ناوالني را با يک عامل شيميايي خطرناک، در يکي از شهرهاي روسيه با نيم ميليون نفر جمعيت مسموم کنيم و سپس تمام تلاش خود را براي نجات جان وي و فرستادن او براي معالجه به کشور آلمان انجام دهيم تا در آنجا، پزشکان اين ماده شيميايي را در بدن وي کشف کنند؟»

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره