برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

دادگاه ملی اکوادور حکم دستگیری رئیس جمهور سابق را صادر کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
دادگاه ملی اکوادور حکم دستگیری رئیس جمهور سابق را صادر کرد

ايسنا/ بر اساس حکم دادگاهي که به خبرگزاري "اسپوتنيک" رسيده، دادگاه ملي اکوادور حکم يافتن سريع و دستگيري "رافائل کوره‌آ"، رئيس جمهور سابق اين کشور و ۱۸ محکوم ديگر در يک پرونده فساد را داده است.

به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري "اسپوتنيک"، در اين حکم آمده است: " براي ارسال نامه‌هاي اداري مربوط به رئيس پليس و رئيس پليس قضايي براي يافتن فوري و دستگيري". به غير از رئيس جمهور سابق، دستور بازداشت براي تعدادي از وزاري سابق، قانون‌گذاران و تجار نيز صادر شده است.

علاوه بر اين، دادگاه خواستار آن شد که شوراي ملي انتخاباتي از فقدان حقوق سياسي تمام کساني که به دوره‌اي مشابه زندان محکوم شده‌اند، اطلاع پيدا کند.

اوايل ماه سپتامبر، روزنامه "ال کوميرشو" گزارش داد که دادگاه رسيدگي ديوان عالي اکوادور، کوره‌آ و "جورکه گلاس"، معاون سابق رياست جمهوري را در يک پرونده فساد به رشوه گيري متهم کرده  و از محکوميت کوره‌آ به هشت سال زندان که در آوريل - زماني که ۲۵ سال از سياست منع شد- صادر شده بود، حمايت کرد.

دادستان‌ها حزب سياسي ميانه چپ کوره‌آ، "اتحاد پايس" را به دريافت پرداختي از کسب و کارها بين سال‌هاي ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ در ازاي قراردادهاي پرسود دولتي متهم کرده است. کوره‌آ نيز دولت اکوادور را به سعي در متوقف کردن او از کانديداتوري در انتخابات سال آينده متهم کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره