logo
برگزیده
بین الملل

الکاظمی تعدادی از فرماندهان نظامی را برکنار کرد

منبع
مهر
بروزرسانی
الکاظمی تعدادی از فرماندهان نظامی را برکنار کرد

مهر/ در اقدامي نخست وزير عراق تعدادي از فرماندهان حشد الشعبي و ارتش عراق را از پست‌هايشان برکنار کرد.

به گزارش روزنامه القدس العربي چاپ لندن، ناظران تاکيد کرده‌اند که مصطفي الکاظمي، نخست وزير عراق تلاش مي‌کند نقش آن فرماندهان را کم‌تر و نقش نهاد نظامي رسمي عراق را فعال کرده و قانون را إعمال کند.
برجسته‌ترين آن فرماندهان که برکنار شده‌اند، حامد الجزائري، فرمانده تيپ ۱۸ حشد شعبي و وعد القدو، فرمانده تيپ ۳۰ و سرلشکر ستاد اسماعيل شهاب المحلاوي، فرمانده عمليات نينوا هستند.
در همين حال، برخي منابع تاکيد کرده‌اند که فهرست‌هاي ديگري از برکناري‌ فرماندهان و مسؤولان دولتي منتشر خواهد شد.
در همين راستا، انتفاض قنبر، رئيس موسسه "آينده" در واشنگتن گفت: برکناري افراد و تلاش الکاظمي براي مديريت بحران ميان آمريکا و گروه‌هاي عراقي به عنوان يک ميانجي‌گر و طرف سوم فايده بخش نخواهد بود. بازخواست کردن افراد خاصي با برکنار کردن آنها فايده‌اي نخواهد داشت.

وي تصريح کرد: بخشيدن هر کس که سلاح خود را زمين بگذارد، تنها راه حل است.
در همين حال، اعياد الطوفان، کارشناس امنيتي و استراتژيک تصريح کرد: برکنار کردن اسماعيل شهاب المحلاوي، فرمانده عمليات نينوا به اين علت بود که وي از تيپ ۳۰ حشد شعبي به فرماندهي وعد القدو (حشد شبکي) براي حمله به داعش در زور و حويجه گنعوص در جنوب موصل کمک کرد و نيروهاي نظامي ارتش و پليس را در وضعيت ذخيره قرار داد، بعد از پايان اين حمله نيز نيروهاي حشد شبکي نپذيرفتند که از اين منطقه عقب‌نشيني کنند و در آن ماندند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره