logo

سرک‌کشی مکرون در اوضاع داخلی بلاروس

منبع
مهر
بروزرسانی
سرک‌کشی مکرون در اوضاع داخلی بلاروس

مهر/ رئيس جمهور فرانسه روز دوشنبه موافقت خود را براي ديدار با رهبر مخالفان در بلاروس اعلام کرد.

به گزارش  بلومبرگ، «امانوئل ماکرون» رئيس جمهور فرانسه از موافقت خود براي ديدار با رهبر مخالفان در بلاروس خبر داد. در واقع، اين ديدار در راستاي تلاش‌هاي ماکرون براي متقاعد سازي سران اتحاديه اروپا به ايستادگي در برابر روسيه است.

ماکرون روز دوشنبه درباره ديدار قريب الوقوع خود با «سوياتلانا تسيکهانوسکايا» رهبر مخالفان دولت بلاروس- که در پي سرکوب اعتراض‌ها به نتيجه انتخابات در اين کشور با عبور از مرز به کشور ليتواني گريخته است- گفت: «با او ديدار خواهم کرد، او ظرف چند هفته گذشته يک شخصيت مهم بوده است، او فردي بسيار شجاع است». ماکرون در ادامه افزود: «من تمايل دارم که به نقش و شجاعت او و ديگر زنان در بلاروس اذعان کنم».

رئيس جمهور فرانسه که در يک کنفرانس خبري مشترک با همتاي ليتوانيايي خود سخن م ي گفت از وضع تحريم‌ها عليه مقامات بلاروس و همچنين ميانجي گري روسيه که ادعا مي‌شود به بقاي «الکساندر لوکاشنکو» رئيس جمهور بلاروس بر مسند قدرت ياري مي‌رساند، حمايت کرد.

گفتني است که سفر سه روزه ماکرون به منطقه بالتيک در ميانه تشديد اختلافات ميان اتحاديه اروپا و روسيه بر سر سوء قصد ادعايي به «الکسي ناوالني» برجسته‌ترين رهبر مخالفان روسيه با استفاده از يک ماده سمي خطرناک انجام مي‌شود. لازم به ذکر است که در اين سفر- که پيش از تشديد تنش‌ها برنامه ريزي شده بود- اين موضوعات محور گفتگوها خواهد بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره