برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

واکنش‌ها به فوت امیر کویت؛ از 40 روز عزای عمومی در اردن تا پیام گرم امیر قطر

منبع
فارس
بروزرسانی
واکنش‌ها به فوت امیر کویت؛ از 40 روز عزای عمومی در اردن تا پیام گرم امیر قطر

فارس/ با درگذشت امير کويت، کشورهاي عربي در پيام‌هاي جداگانه ضمن تمجيد از نقش وي د رمنطقه، با مردم و حکومت کويت ابراز همدردي کردند.

«صباح الاحمد جابر الصباح» امير ۹۱ ساله کويت، امروز (سه شنبه-هشت مهر) در بيمارستاني در آمريکا درگذشت.
پس از اعلام رسمي اين خبر از سوي ديوان اميري کويت، مقامات و رهبران کشورهاي عربي و اسلامي به ارسال پيام تسليت پرداخته و برخي از آن‌ها نيز عزاي عمومي اعلام کردند.
در اين راستا،ديوان پادشاهي اردن در پيامي، امير فقيد کويت را رهبري «حکيم» و «برادري بزرگ» توصيف کرد و از اعلام عزاي عمومي به مدت ۴۰ روز در اردن خبر داد.
«تميم بن حمد آل ثاني» امير کشور قطر نيز در پيامي، صباح الاحمد جابر الصباح را فردي «ميانه‌رو» و «رهبري بزرگ» دانست و اعلام کرد که قطر با درگذشت وي در غم و اندوه فراواني وارد شده است. پيام گرم امير قطر از اين نظر که صباح الاحمد، بارها براي ميانجيگري ميان دوحه و رياض تلاش کرده و همواره به دنبال حل بحران بوده، مي‌تواند معنادار باشد.

«محمد بن زايد» وليعهد ابوظبي نيز در پيامي، تلاش‌هاي امير فقيد کويت براي توسعه همکاري و حل اختلافات ميان کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس را يادآور شد و درگذشت او را تسليت گفت.
«حمدان بن محمد آل مکتوم» وليعهد دبي هم، «صباح الاحمد» را رهبري «استثنايي» توصيف کرد و گفت که او داراي ارزش‌هاي انساني والايي بود.
«ميشل عون» رئيس‌جمهور لبنان و «سعد الحريري» رئيس جريان المستقبل اين کشور نيز به طور جداگانه پيام تسليت براي دولت کويت فرستاده‌اند.
در مصر نيز «عبدالفتاح السيسي» رئيس‌جمهور و «شوقي علام» مفتي اين کشور، درگذشت صباح الاحمد را تسليت گفتند. السيسي در پيام خود، امير کويت را فردي دانست که براي حل اختلافات و توسعه ثبات و امنيت منطقه تلاش مي‌کرد. او همچنين از سه روز عاي عمومي در مصر خبر داد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر