logo

شی جینپینگ به "تعمیق" روابط با کره‌شمالی وعده داد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
شی جینپینگ به "تعمیق" روابط با کره‌شمالی وعده داد

ايسنا/ خبرگزاري رسمي کره‌شمالي امروز (شنبه) گزارش داد، رئيس‌جمهوري چين در پيامي به کيم جونگ اون به مناسبت سالروز تاسيس حزب حاکم کارگران اين کشور، از قصد خود براي تعميق روابط با پيونگ‌يانگ خبر داد.

خبرگزاري دولتي «کي‌سي‌ان‌اي» کره‌شمالي به نقل از شي جينپينگ، رئيس‌جمهوري چين گزارش داد: ما قصد داريم با همکاري رفقاي کره‌اي خود از روابط چين و کره با موفقيت از آن دفاع و آن را تحکيم و توسعه دهيم و توسعه بلندمدت و پايدار آرمان سوسياليستي دو کشور را پيش ببريم.

امروز هفتاد و پنجمين سالروز تاسيس حزب حاکم کارگران کره است و انتظار مي‌رود مراسم‌هايي از جمله رژه نظامي بزرگ که برخي از موشک‌هاي بالستيک دوربرد کره‌شمالي را براي اولين بار از سال ۲۰۱۸ به نمايش بگذارد، برگزار شود.  

براساس گزارش کي‌سي‌ان‌اي، شي جينپينگ گفت از دستاوردهايي که کره‌شمالي در سال‌هاي اخير با تعامل با کشورهاي خارجي در مواجهه با سختي‌ها و چالش‌ها به دست آورده است "عميقا خشنود" است.  

پس از سال‌ها روابط سرد که طي آن چين به ايالات متحده و ديگر کشورها در تحميل تحريم‌هايي عليه کره‌شمالي بر سر برنامه‌هاي تسليحات هسته‌اي و موشک بالستيکي آن ملحق شد، شي و کيم پنج مرتبه در ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ ديدار کردند. تلاش‌هاي ديپلماتيک کره‌شمالي همچنين شامل ملاقات کيم با دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوري آمريکا بود.

در حالي که کره‌شمالي مي‌گويد هيچ مورد تاييد شده‌اي از ابتلا به ويروس کرونا ندارد، بستن سفت و سخت مرز و ديگر تدابيري که براي جلوگيري از شيوع اين ويروس اعمال کرده است، بيش از پيش بر اقتصاد آن که به شدت متکي بر تجارت با چين است، فشار وارد مي‌کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar