برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

دردسر دیگری برای بایدن رقم خورد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
دردسر دیگری برای بایدن رقم خورد

ايسنا/ يکي از قانونگذاران اوکرايني مدعي شد که دومين لپ تاپ متعلق به پسر جو بايدن حاوي اطلاعات تماس‌هاي تجاري او، توسط نيروهاي پليس اين کشور کشف شد که اين مشکل ديگري براي کانديداي دموکرات انتخابات رياست جمهوري ۲۰۲۰ آمريکا محسوب مي‌شود.

به نوشته روزنامه ديلي ميل، آندري درکاچ، قانونگذار اوکرايني در پستي در فيسبوک نوشت که اين دومين لپ تاپ متعلق به هانتر بايدن، پسر جو بايدن، کانديداي دموکرات‌ها در انتخابات آمريکاست که حاوي تماس‌هاي کاري پسر بايدن است و اين لپ تاپ به نيروهاي اجراي قانون اوکراين سپرده شده است.

وي همچنين نوشته است: اينها آخرين شواهد يا آخرين لپ تاپ نيستند. اين دومين لپ تاپ حاوي شواهدي از فساد هستند و به بايدن و پسرش مربوط مي‌شوند.

اخيرا، روزنامه نيويورک پست ايميل‌ها و تصاويري را منتشر کرد و مدعي شد که اينها در لپ تاپي متعلق به هانتر بايدن بوده است.

رودي جولياني، وکيل شخصي دونالد ترامپ، رئيس جمهوري آمريکا گفته است که منابع خارجي ايميل‌هاي هانتر بايدن را که نخستين بار هفته گذشته منتشر شد، ارائه نکردند و اين لپ تاپ که حاوي پيام‌ها و تصاوير شخصي هستند از يک تعميرگاه در ايالت دلاور دزديده شد و صاحب مغازه با وکيل جولياني تماس گرفت.

هارد درايو اين لپ تاپ از سوي شخص ثالثي از صاحب اين تعميرگاه در ژانويه به دست آمد و سپس براي جولياني ارسال شد. به نظر مي‌رسد که جولياني براي چندين ماه اين اطلاعات را نگه داشته و درست چند هفته مانده به انتخابات رياست جمهوري ۲۰۲۰ آنها را به نيويورک پست داده است.

کارزار انتخاباتي جو بايدن و وکيل هانتر بايدن گفته‌اند که آنها سابقه‌اي از برگزاري چنين جلسه‌اي ندارند. آنها به صحت ايميل‌ها نپرداخته‌اند.

در اين ايميل‌ها که توسط نيويورک پست منتشر شد، نشان مي‌دهد که هانتر بايدن به دنبال يک توافق چرب و نرم با حضور يک کمپاني خصوصي انرژي چيني است و در يکي از پيام‌ها مي‌گويد که اين توافق پيشنهادي براي "من و خانواده‌ام خوب است".

آندري درکاچ يکي از تماس‌هاي اصلي در ليست تماس‌هاي جولياني است و در ارزيابي اطلاعاتي اوت که تلاش هماهنگ روسيه براي تحقير کردن بايدن مطرح شد، از او نام برده شده است. در بيانيه تحريم ماه گذشته ميلادي وزارت خزانه‌داري آمريکا، درکاچ را "يک عامل فعال روس براي بيش از يک دهه" اعلام کرده‌اند.

حالا اين قانونگذار اوکرايني مدعي است که درباره دومين لپ تاپ اطلاع دارد که از سوي دو نماينده براي منافع ميکولا زلوچفسکي، موسس کمپاني بوريسما استفاده شده است. هانتر بايدن در هيات مديره در کمپاني انرژي بوريسما کار کرده است.

 اين قانونگذار در پست فيسبوکي خود نوشته، اين لپ تاپ به نيروهاي اجراي قانون اوکراين داده شد و اينکه نمايندگان بوريسما اکنون به عنوان شاهدان روند کيفري هستند. حقايقي که فساد بين‌المللي را تأييد مي‌کند در لپ تاپ دوم ذخيره شده‌اند. اين لپ تاپ به افسران اجراي قانون اوکرايني داده شد و نمايندگان بوريسما اکنون شاهدان در اين روند کيفري هستند. اين نمايندگان آماده گفتن فساد بين‌المللي‌اي هستند که بايدن‌ها در آن دخيل هستند.

اين در حاليست که جولياني از صحبت درباره ارتباطات خارجي‌اش از جمله با درکاچ شرمي ندارد. در دسامبر، اين قانونگذار اوکرايني در فيسبوکش تصويري از نشست خود و جولياني در کي‌يف منتشر کرد.

درکاچ در ماه‌هاي اخير سوابق تماس‌هاي تلفني بايدن را زمانيکه معاون اوباما بود با رهبر سابق اوکراين منتشر کرد؛ سوابقي که کارزار انتخاباتي بايدن گفته به شدت ويرايش شده‌اند.

با وجود هشدارهاي دولت واشنگتن درباره درکاچ، ترامپ اين سوابق تماس‌هاي تلفني را در توئيترش تبليغ کرده است.


اف.بي.اي در حال بررسي و انجام تحقيقاتي است که ببيند آيا اين اتهامات عليه بايدن بخشي از کمپين اطلاعات غلط روسيه عليه کارزار انتخاباتي بايدن است يا خير.

استيو بنن، استراتژيست سابق کاخ سفيد که اخيرا بابت پولشويي و تقلب دستگير شده، روز يکشنبه گفته بود که آنچه از هارد درايو لپ تاپ هانتر بايدن آمده، درست است.

وي گفت: وکيل هانتر تلاش کرد تا به تعميرگاه لپ تاپ ايميل بزند و بخواهد که لپ تاپ را برگرداند و سپس با من و تيمم تماس گرفت تا اين هارد درايو حساس را پس بگيريم. اين عمليات اطلاعاتي روسيه نيست. آنها اذعان کردند که اين هارد درايو متعلق به بايدن است. ما ايميل‌هايي از وکيل هانتر داريم و اگر لازم باشد، آنها را افشا مي‌کنيم.

اين مساله باعث شده تا ترامپ به بايدن بتازد و در توئيتي نوشت: لپ تاپ هانتر بايدن يک فاجعه براي کل فاميل بايدن به ويژه پدرش جو است. اين حالا يک حقيقت اثبات شده است و نمي‌توان آن را انکارکرد که تمامي آن اطلاعات يک معامله واقعي است. اين مساله دستيابي بايدن به رياست جمهوري را ناممکن مي‌سازد، او حتي نمي‌تواند ۱۰ درصد راي بياورد چه برسد به ۵۰ درصد! جو ۱۰ درصدي!

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره