logo

لبنان همچنان منتظر دریافت تصاویر ماهواره‌ای انفجار بندر بیروت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
لبنان همچنان منتظر دریافت تصاویر ماهواره‌ای انفجار بندر بیروت

ايسنا/ نخست‌وزير مستعفي لبنان اعلام کرد اين کشور همچنان منتظر ارسال تصاوير ماهواره‌اي انفجار بندر بيروت از سوي ايتاليا و فرانسه است.

به نقل از روزنامه رأي اليوم، حسان دياب، نخست‌وزير مستعفي لبنان به خبرنگاران گفت: من از امانوئل ماکرون، رئيس‌جمهور فرانسه خواستم تصاوير ماهواره‌اي را که از بندر بيروت قبل از انفجار حين انفجار و بعد از آن، گرفته شده به ما تحويل بدهد. ما درخواست مشابهي را براي ايتاليا نيز فرستاديم. بايد ما را به اين تصاوير مجهز مي‌کردند اما اين اتفاق نيفتاد و دليل آن را نمي‌دانيم.

ايتاليا و فرانسه به صورت علني قصد و نيت خود را براي فراهم کردن اين تصاوير اعلام نکرده‌اند.

انفجار بندر بيروت ۴ اوت رخ داد و به کشته شدن ۲۰۳ تن و زخمي شدن بيش از ۶۵۰۰ تن ديگر منجر شد.

مقامات لبنان با هرگونه تحقيقات بين‌المللي درباره اين انفجار که ناشي از انفجار نيترات آمونيوم بود که براي شش سال بدون هيچ‌گونه تدابير پيشگيرانه انبار شده بود، مخالفند و تحقيقات داخلي را آغاز کردند. اين تحقيقات بر مشخص کردن مسئولان آن و دلايل انفجار و هويت افرادي که اهمال کاري کرده بودند، متمرکز است.

ميشل عون، رئيس‌جمهور لبنان نيز هفت اوت اعلام کرد از ماکرون درخواست تصاوير ماهواره‌اي را کرده است. مقامات لبناني نتايج هيچ تحقيقاتي را اعلام نکرده‌اند. دستگاه قضايي لبنان تاکنون ۲۵ فرد از جمله مسئولان ارشد بندر را بازداشت کرده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره