برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شاه سعودی دادستان کل عربستان در پرونده "خاشقجی" را ترفیع درجه داد

منبع
فارس
بروزرسانی
شاه سعودی دادستان کل عربستان در پرونده "خاشقجی" را ترفیع درجه داد

فارس/ دادستان کل عربستان سعودي که در ماجراي کشته شدن روزنامه‌نگار معارض اين کشور در ترکيه به استانبول اعزام شده بود، به دست شاه سعودي ترفيع درجه گرفت.

وبگاه انگليسي «ميدل ايست آي» در گزارشي اعلام کرد، «سلمان بن عبدالعزيز» شاه سعودي، «سعود المعجب» دادستان کل اين کشور را به عنوان عضو هيأت علما منصوب کرد.

بر اساس اين گزارش، المعجب همان کسي است که در سال ۲۰۱۸ به منظور تحقيق در پرونده کشته شدن «جمال خاشقچي» روزنامه‌نگار معارض سعودي در کنسولگري ترکيه به استانبول اعزام شد.

شاه سعودي هفته جاري در احکامي اعضاي هيأت علما به رياست « عبدالعزيز بن عبدالله آل‌شيخ» و مجلس شوراي را تغيير داد.

دادستان کل سعودي در اکتبر سال ۲۰۱۸ به خاطر ترک ترکيه و عدم پاسخ دادن به سوال‌هاي آنکارا در پرونده کشته شدن خاشقچي مورد انتقادات گسترده‌اي قرار گرفت.

در آن زمان «عبدالقادر سِلوي» نويستنده ترک گفت: چرا دادستان کل سعودي اطلاعات درباره جسد خاشقچي را از همکاران ترک خود پنهان مي‌کند؟ چه بسا وي براي حل مسأله قتل به ترکيه نيامده بلکه دليل آمدن وي نجات ولي‌عهد سعودي است.

المعجب بر پرونده‌هاي ديگري مانند محاکمه مبلغ سعودي «سلمان العوده» که خواستار صلح رياض با قطر شده بود و نيز پرونده «لجين الهذلول» فعال زن سعودي و نامزد جايزه نوبل نيز نظارت داشته است.

خاشقچي، روزنامه‌نگار سعودي واشنگتن‌پست دوم اکتبر سال ۲۰۱۸ (دهم مهر ۱۳۹۷) در کنسول‌گري سعودي واقع در شهر استانبول به قتل رسيد. ارزيابي‌هاي سازمان‌هاي اطلاعاتي ترکيه و غرب حکايت از آن دارد که آمر قتل خاشقچي، از مقام‌هاي رده بالاي سعودي بوده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره