برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

دستگیری 10عضو باندهای خفته داعش در استان نینوی

منبع
فارس
بروزرسانی
دستگیری 10عضو باندهای خفته داعش در استان نینوی

فارس/ دستگاه امنيتي عراق خبر داد که امروز جمعه 10 عضو باندهاي خفته داعش که براي انجام حملات تروريستي آماده مي‌شدند در استان نينوي دستگير و چهار تروريست ديگر هم در صلاح الدين کشته شدند.

بر اساس گزارش پايگاه خبري موازين نيوز، اين سازمان در بيانيه‌اي اعلام کرد: بر اساس اطلاعات محرمانه و پيگيري‌هاي ميداني، نيروهاي سازمان امنيت ملي عراق در استان نينوي موفق شدند که ۱۰ نفر از عناصر هسته‌هاي خفته تروريستي داعش را با موافقت دستگاه قضايي دستگير کنند.
بر اساس اين بيانيه، تروريست‌هاي مذکور از استان‌هاي مختلف عراق هستند و همگي در آنچه ديوان سربازگيري داعش خوانده مي‌شود، فعاليت مي‌کردند و در حملات متعدد عليه نيروهاي امنيتي در استان‌هايشان مشارکت داشتند.
اين عناصر تروريستي به اذعان خودشان با واحدهاي نظامي عراق به منظور مقابله با پيشروي آنها در جريان عمليات آزادسازي عراق از داعش مقابله مي‌کردند و پس از آزادي مناطق تحت اشغال داعش، آنها دستوراتي را مبني بر تشکيل هسته‌هاي خفته دريافت کردند تا براي دريافت آموزش‌هاي جديد آماده شوند.
سازمان امنيت ملي عراق گفت که تروريست‌هاي دستگير شده تحويل طرف‌هاي ويژه قانوني داده شدند تا اقدامات لازم را در قبال آنها به کار گيرند.
نهاد اطلاع رساني امنيتي عراق هم با صدور دو بيانيه از کشته شدن چهار تروريست در صلاح الدين و زخمي شدن يک افسر و دو نظامي عراقي در ديالي خبر داد.
بر اساس بيانيه نهاد اطلاع رساني امنيتي عراق، چهار تروريست بر اثر انفجار بمب دستي در يک خودروي پيک آب حامل چند تروريست دستکم چهار تروريست کشته شدند. اين اتفاق در منطقه المکطع در استان صلاح الدين روي داد.
در بيانيه ديگري هم اعلام شده است که بر اثر انفجار بمب دستي در شمال شهر المقداديه در ديالي عراق يک افسر ارتش عراق و دو نظامي ديگر زخمي شدند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر