برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

ترامپ رای خود را به صندوق انداخت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ترامپ رای خود را به صندوق انداخت

ايرنا/ رئيس جمهوري آمريکا صبح شنبه به يکي از صندوق‌هاي راي‌گيري پيش از موعد در فلوريدا رفت و گفت به شخصي به نام ترامپ راي داده است.

دونالد ترامپ که اقامتگاه قانوني خود را از نيويورک به فلوريدا تغيير داده است، از شامگاه گذشته در ساختمان شخصي خود در مارالاگو حضور دارد و قرار است پس از راي‌دادن در سه گردهمايي انتخاباتي در ايالت‌هاي مختلف شرکت کند.

جمعي از هواداران ترامپ هم در مقابل محل راي دادن او تجمع کردند.

رئيس جمهوري آمريکا پس از انداختن راي خود به صندوق، در جمع خبرنگاران اظهار نظر کوتاهي کرد و بار ديگر راي‌گيري پستي را اينگونه زير سوال برد که " وقتي راي خود را مي‌فرستيد، نمي توانيد اينگونه (راي‌گيري حضوري و روي کاغذ) امنيت داشته باشيد".

فلوريدا يکي از ايالت‌هاي سرنوشت ساز در انتخابات فعلي آمريکا است هرچند که تقريبا به طور سنتي در تمام انتخابات، نامزد جمهوريخواه در آن برنده شده است.

تاکنون  ۵۴ ميليون و ۲۴۶ هزار و ۷۹۶ راي به صورت پستي و حضوري در ايالت‌هاي مختلف آمريکا به صندوق‌ها ريخته شده است. بر اين اساس در ايالت فلوريدا هم تا روز گذشته چهار ميليون و ۷۷۱ هزار و ۹۵۶ نفر معادل ۳۴ درصد آراي ثبت نام شده براي اين انتخابات به صندوق‌هاي راي ريخته شده است که ۲ ميليون و ۱۱۰ هزار و ۳۶۶ راي متعلق به دموکرات‌ها بوده است.

۱۳ آبان ماه امسال به عنوان روز اصلي راي‌گيري است و انتخابات در آن روز خاتمه مي‌يابد. علاوه بر رياست جمهوري، انتخابات بخشي از سنا، تمام مجلس نمايندگان و مقامات محلي نيز در جريان است.

تاکنون نظرسنجي‌ها از پيشتازي بايدن در سطح ملي خبر مي‌دهند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر