برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آمریکا طرح صلح عربی را رد کرد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
آمریکا طرح صلح عربی را رد کرد

باشگاه خبرنگاران/ نماينده آمريکا در سازمان ملل با ادعاي اقدامات صلح‌آميز دولت متبوعش در خاورميانه، اعلام کرد ديگر نيازي به طرح صلح عربي نيست.
 
کلي کرفت روز دوشنبه در جلسه شوراي امنيت در خصوص صلح در خاورميانه گفت ابتکار عمل صلح عربي ديگر لازم نيست. نماينده آمريکا مدعي شد: تجربه دونالد ترامپ منجر به صلح شده، چشم انداز ما در خاورميانه شدني است، کار‌هاي زيادي براي ارائه طرح صلح صورت داديم که جزئيات فراوان دارد.

ديپلمات آمريکايي با توسل به طرح ادعايي صلح دولت متبوعش گفت ديگر نيازي به به طرح صلح عربي نيست. معامله قرن افق‌هاي تازه‌اي را فراروي فلسطينيان قرار داده است.

اين در حاليست که پادشاه عربستان در سپتامبر سال ۲۰۱۹ با اعلام حمايت از آنچه او از آن به عنوان کمک‌هاي آمريکا به برقراري صلح درخاورميانه ياد کرد، گفت ابتکار صلح عربي مبناي اصلي براي حل مناقشه فلسطين است که يک کشور مستقل با مرکزيت قدس شرقي را براي آن‌ها تضمين مي‌کند.

هفته گذشته وزير خارجه آمريکا از عربستان خواست تا براي عادي سازي روابط خود با رژيم صهيونيستي اقدام کند، اما پادشاهي عربستان مدعي است که در نقض "اجماع عرب" که شرط عادي سازي روابط با اسرائيل در مورد حل و فصل منازعات اسرائيل و فلسطين است، از امارات و بحرين پيروي نخواهد کرد.

ابتکار عمل موسوم به طرح صلح عربي در سال ۲۰۰۲ از سوي عبدالله بن عبدالعزيز، پادشاه پيشين عربستان براي حل مناقشه درازمدت فلسطين و رژيم صهيونيستي ارائه شد.

دولت‌هاي عربي امارات و بحرين در خيانتي آشکار به ملت فلسطين ماه گذشته ميلادي روابط پيش از اين پنهاني خود با رژيم صهيونيستي را علني کردند. روز جمعه نيز سودان به جمع خيانت کنندگان به آرمان فلسطين پيوست. خيانتي که با واسطه گري رئيس جمهور آمريکا در کاخ سفيد منعقد شد. اين در حالي است که طرح صلح عربي کشور‌هاي عربي هرگونه عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي را منوط به بازگرداندن سرزمين‌هاي فلسطين بر اساس مرز‌هاي سال ۱۹۶۷ و پذيرش يک دولت مستقل فلسطيني به پايتختي بيت المقدس شرقي از سوي رژيم صهيونيستي مي‌داند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره