برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

حمایت آمریکا از فائز السراج

منبع
ايسنا
بروزرسانی
حمایت آمریکا از فائز السراج

ايسنا/ سفير آمريکا در ليبي ابراز اميدواري کرد که نخست‌وزير دولت وفاق ملي ليبي براي مدتي در سمتش بماند و استعفا نکند.

ريچارد نورلند، سفير آمريکا در ليبي در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌اي الشرق الاوسط، در واکنش به اظهارات اخير فائز السراج، نخست‌وزير دولت وفاق ملي ليبي درباره کناره‌گيري از سمتش اظهار کرد: من السراج را به دليل اعلام قصد کناره‌گيري از سمتش تحسين مي‌کنم اما اميدوارم که وي کمي بيشتر و دست‌کم تا زمان فراهم شدن شرايط انتقال قدرت در سمتش بماند.
وي تأکيد کرد که آمريکا از هيچ يک از طرف‌هاي درگيري در ليبي حمايت نمي‌کند و چالش کنوني کمک به ملت ليبي در شرق، غرب و جنوب اين کشور است تا شرايط براي زنده کردن حاکميت اين کشور و خروج تمامي نيروهاي خارجي از آن فراهم شود.
نورلند ادامه داد: مردم از جنگ خسته شده‌اند و طي ديدارها و گفت‌وگوهايم با رهبران ليبي متوجه شدم که همگي براي حل و فصل بحران کشورشان از طريق گفت‌وگوي سياسي اجماع نظر دارند نه بر سر راهکار نظامي.
سفير آمريکا در طرابلس با اشاره به برگزاري اولين نشست گفت‌وگوي سياسي ليبي پس از امضاي توافقنامه آتش‌بس پايدار در سراسر اين کشور، تصريح کرد: حل و فصل سياسي بحران ليبي در سايه نشست گفت‌وگوي سياسي راه را براي خروج نيروهاي خارجي از اين کشور هموار مي‌کند و مي‌تواند حل و فصل مشکلاتي را که در پي بي‌ثباتي در ليبي پيش مي‌آيند، تسهيل کند.
اين اظهارات پس از آن مطرح شد که السراج اخيراً در يک گفت‌وگوي رسانه‌اي اعلام کرد که به زودي، صحنه قدرت را ترک خواهد کرد.
همچنين مايک پامپئو، وزير خارجه آمريکا ضمن استقبال از توافقنامه آتش‌بس در ليبي خواستار خروج نيروهاي خارجي از اين کشور ظرف ۹۰ روز شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره