logo
برگزیده
بین الملل

قدیروف: ماکرون قبل از این‌که دیر شود دست بردار!

منبع
ايسنا
بروزرسانی
قدیروف: ماکرون قبل از این‌که دیر شود دست بردار!

ايسنا/ رئيس‌جمهوري چچن امروز،‌ سه‌شنبه موضع خود را درخصوص اظهارات اخير رئيس‌جمهوري فرانسه درباره اسلام اعلام و تاکيد کرد، اظهارات او عواقب وخيمي دارند و بايد قبل از اينکه دير شود از اين حرف‌ها دست بردارد.

به گزارش اسپوتنيک، رمضان قديروف، رئيس‌جمهوري چچن در تلگرام گفت: مقامات فرانسه انتشار تصاوير کاريکاتوري از پيامبر اسلام را تاييد مي‌کنند، اين را رئيس‌جمهوري فرانسه به صراحت گفت.
قديروف افزود: ماکرون اين هجمات عليه حدود دو ميليارد مسلمان در سراسر جهان را آزادي بيان مي‌خواند مضافا اين‌که تصميم گرفته دين آن‌ها را تغيير دهد و "اسلام روشنفکرانه" در فرانسه ايجاد کند.
او اظهار کرد: نمي‌دانم زماني که ماکرون اين حرف‌ها را مي‌زد در چه حالتي بوده اما عواقب اين اظهارات ممکن است واکنش‌هاي بسيار فاجعه‌آميز داشته باشد. رئيس‌جمهوري فرانسه الان مثل يک تروريست شده و در حمايت از اقدامات تحريک‌آميز به صورت غيرمستقيم مسلمانان را به ارتکاب جرايم دعوت مي‌کند.
قديروف تاکيد کرد: رئيس‌جمهوري فرانسه بايد بداند مسلمانان نگاه دردناکي به تصاوير کاريکاتوري از حضرت محمد (ص) دارند و اين رويکردها برعکس انتظاراتش آتش به پا مي‌کند به جاي اين‌که آتش را خاموش کند. او بايد مثل يک رهبر عمل مي‌کرد.
قديروف تصريح کرد، رئيس جمهوري فرانسه خود را پست احياي سيستم مخفي مي‌کند با تدوين قوانين جديد از لزوم تسلط بر مساجد و مراکز ديني صحبت مي‌کند اما در واقع مشکل در خود اوست.
رئيس‌جمهوري چچن اشاره کرد، رهبران کشورهاي اروپايي بايد به مفاهيمي نظير دين، فرهنگ و اخلاق احترام بگذارند اگر عکس اين باشد آينده يا سيستم شايسته در کشورهايشان وجود نخواهد داشت. استهزاي دين را احترام به آزادي بيان قلمداد مي‌کنند اما در عين حال به ارزش‌هاي ديگران حمله مي‌کنند.
قديروف خطاب به رئيس‌جمهوري فرانسه گفت: ماکرون قبل از اين‌که دير شود از اقدامات تحريک‌آميز و حملات به اسلام دست بردار! والا نامت در تاريخ به عنوان رئيس‌جمهوري ثبت مي‌شود که تصميماتش بهاي سنگيني داشت. موضع تو در خصوص انتشار تصاوير کاريکاتوري امروز نه فقط از سوي مسلمانان کل جهان بلکه از سوي نماينده اعتقادات ديگر محکوم مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره