برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

فرار عناصر ائتلاف سعودی از یک پایگاه مهم در مأرب

منبع
فارس
بروزرسانی
فرار عناصر ائتلاف سعودی از یک پایگاه مهم در مأرب

فارس/ عناصر ائتلاف سعودي در پايگاه «ماس» در نزديکي مأرب، همزمان با پيشروي نيروهاي ارتش و کميته‌هاي مرکزي يمن، بدون اطلاع فرماندهان خود از اين پايگاه فرار کردند.

 طبق سندي که امروز (چهارشنبه) در وبسايت‌هاي يمني منتشر شده، عناصر ائتلاف سعودي در منطقه هفتم نظامي در استان مأرب ابتداي هفته جاري به يکباره پايگاه «ماس» در شمال غرب استان مأرب را تخليه کرده‌اند.

به نوشته وبگاه الخبر اليمني، در نامه‌اي که فرماندهي منطقه هفتم نظامي (وابسته به دولت منصور هادي) روز يکشنبه (چهار مهر) به فرماندهي مشترک ائتلاف سعودي ارسال کرده، آمده است که عناصر ائتلاف بدون اطلاع قبلي پايگاه «ماس» را تخليه کرده‌اند.

طبق اين نامه، فرماندهي منطقه هفتم نظامي و فرماندهي کل ائتلاف سعودي پيش از اين توافق کرده بودند که در صورت پيشروي ارتش و انصارالله يمن، طبق هماهنگي قبلي از مواضع خود عقب‌نشيني کنند، اما عقب‌نشيني اخير بدون هماهنگي صورت گرفته است.

فرماندهي منطقه هفتم نظامي همچنين در اين نامه به ائتلاف سعودي اعلام کرد که به علت حفظ روحيه نيروهايش، به زودي از پايگاه «ماس» و مواضع خود در منطقه «الجفره» عقب‌نشيني خواهد کرد.


الخبر اليمني در ادامه نوشت که نيروهاي دولت صنعاء در دو روز گذشته پيشروي وسيعي در منطقه هفتم نظامي داشته‌اند و همزمان صفوف عناصر ائتلاف سعودي نيز به شدت دچار اختلاف هستند و رئيس ستاد مشترک و فرماندهي تيپ يکم پياده، يکديگر را متهم به خيانت مي‌کنند.

ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن روز سه‌شنبه نيز موفق شدند کنترل پايگاه نظامي «الاقرع» در مأرب را به دست بگيرند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره