برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پیام امیر کویت به شاه سعودی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پیام امیر کویت به شاه سعودی

ايرنا/ شيخ نواف الاحمد الصباح، امير کويت درباره بحران شوراي همکاري خليج فارس و چالش هاي پيش روي منطقه پيامي ويژه براي پادشاه عربستان فرستاد.
روزنامه «القبس» کويت به نقل از منابع دولتي نوشت: محتواي پيام مکتوبي که شيخ «احمد الناصر»، وزير امور خارجه به عنوان فرستاده امير کويت به «سلمان بن عبدالعزيز» پادشاه عربستان تحويل داد شامل رايزني در باره  بسياري از موضوع ها از جمله اختلاف ها در شوراي همکاري خليج فارس است. 
بر اساس اعلام اين منابع، مشورت و هماهنگي در همه زمينه ها از جمله چالش هاي امنيتي و اقتصادي پيش روي منطقه از ديگر محورهاي مهم اين پيام است. 
به نوشته القبس، هماهنگي با عربستان سعودي از آنجا ناشي مي شود که اين کشور نقش و جايگاه محوري و اساسي در منطقه دارد و در اين پيام به روابط دو کشور و راه هاي حمايت و تقويت همکاري ها در همه زمينه ها و مهمترين تحولات منطقه اي و بين المللي اشاره شده است.
کويت در بحراني که ميان کشورهاي عربستان، بحرين، مصر و امارات از ژوئن سال ۲۰۱۷ با قطر به وجود آمد، نقش ميانجيگري برعهده دارد.
۱۸ اکتبر جاري، امير کويت پيامي کتبي براي پادشاه عربستان سعودي فرستاد و شيخ «محمد عبدالله المبارک الصباح»، نماينده امير کويت، پيام ديگري از شيخ «مشعل الاحمد الجابر الصباح»، وليعهد کويت  براي «محمد بن سلمان»، همتاي سعودي خود فرستاد.

پيام هاي امير کويت و وليعهد وي به رهبران سعودي مربوط به مناسبات دو کشور و دو ملت و راه هاي حمايت و تقويت آنها در زمينه هاي مختلف و همچنين رايزني درباره آخرين تحولات در عرصه هاي منطقه اي و بين المللي است.
شيخ نواف الاحمد الصباح که پيشتر وليعهد کويت بود، ۸ مهرماه ۹۹ و به دنبال درگذشت شيخ «صباح الاحمد الصباح» به عنوان امير جديد کويت تعيين شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره