برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پوتین: روسیه به نوسازی نیروهای سه‌گانه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
پوتین: روسیه به نوسازی نیروهای سه‌گانه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد

تسنيم/ رئيس جمهوري روسيه با اشاره به افزايش اقدامات نظامي ناتو و آمريکا در نزديکي مرزهاي اين کشور، نيروهاي سه‌گانه هسته‌اي را مهمترين تضمين امنيت نظامي روسيه ناميده و گفت: مدرنيزه سازي اين نيروها همچنان ادامه خواهد داشت.

به نقل از خبرگزاري «نووستي»، "ولاديمير پوتين" رئيس جمهوري روسيه روز سه‌شنبه در نشستي با مقامات وزارت دفاع، روساي ادارات فدرال و موسسات مجتمع صنايع دفاع اين کشور اعلام کرد که کشورهاي عضو پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) پيشنهاد روسيه براي کاهش فعاليت‌هاي نظامي در دوره شيوع ويروس کرونا در جهان را ناديده گرفته‌اند.

پوتين گفت: «کشورهاي عضو ناتو به هيچ وجه به پيشنهاد ما براي کاهش اقدامات نظامي در طي همه گيري کرونا واکنشي نشان نداده‌اند، علاوه بر اين، شدت پروازهاي هواپيماهاي شناسايي و اقدامات ناوگان دريايي آنها در نزديکي مرزهاي روسيه فقط افزايش يافته است.»

رئيس جمهوري روسيه همچنين به تغييرات قابل توجهي در رويکردهاي مفهومي استفاده از سلاح‌هاي هسته‌اي، مندرج در اسناد برنامه ريزي راهبردي ايالات متحده نيز اشاره و تأکيد کرد: «امروزه، دکترين هسته‌اي آمريکا امکان استفاده از سلاح هسته‌اي در پاسخ به استفاده از تسليحات غيرهسته‌اي در درگيري‌هاي نظامي را مورد تاييد قرار داده است. در عين حال، شرايط استفاده از سلاح‌هاي هسته‌اي هم به طور کامل مشخص نشده است. ضمن اينکه روسيه هم مستقيماً به عنوان دشمن اصلي نظامي ايالات متحده اعلام مي شود که اتفاقاً ادعايي کاملاً بي پايه و اساس است.»

ولاديمير پوتين گفت، در چنين شرايطي، فدراسيون روسيه به نوسازي نيروهاي سه ‌گانه هسته‌اي خود ادامه خواهد داد، چرا که وجود اين نيروها، تلاش براي اولتيماتوم و اعمال فشار بر روسيه را بي‌معنا مي‌کند.

وي با اشاره به اينکه، با وجود تغيير ماهيت تهديدهاي نظامي، نيروهاي سه گانه هسته‌اي همچنان مهمترين و اصلي ترين تضمين امنيت نظامي روسيه و به طور گسترده‌تر، ثبات جهاني است، افزود: «حفظ چنين توازني از لحاظ قدرت هسته‌اي، تهديد به درگيري گسترده نظامي را از بين برده و در واقع هر گونه تلاش براي خط و نشان کشيدن يا فشار بر کشور ما را بي معناي مي‌کند.»

پوتين از مقامات نظامي روسيه خواست تا ظهور برخي عوامل بيروني بالقوه خطرناک مدرن را مورد توجه قرار دهند و به عنوان نمونه، گسترش حضور نظامي ناتو در نزديکي مرزهاي روسيه را ذکر کرد.

رئيس جمهوري روسيه گفت: "با در نظر گرفتن خطرات نظامي-سياسي فعلي، ما به مدرن سازي نيروهاي هسته‌اي راهبردي خود ادامه خواهيم داد و به طور سيستماتيک تمام اجزاي آنها را تقويت خواهيم کرد. حفظ توان بالقوه هسته‌اي در سطح کافي و لازم براي کشور بسيار با اهميت است.»

به گفته وي، در همين راستا در سال‌هاي اخير ، سامانه‌هاي جديد موشکي و هواپيمايي به عنوان اولويت به ارتش و نيروي دريايي تحويل شده است و سهم سلاح‌هاي مدرن در نيروهاي هسته‌اي راهبردي در حال حاضر 82 درصد است و تجهيز آنها به جديدترين تسليحات مدرن نظامي، همچنان ادامه خواهد يافت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره