برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

درخواست بازپرس قضایی انفجار بیروت برای تحقیق درباره چند وزیر

منبع
ايسنا
بروزرسانی
درخواست بازپرس قضایی انفجار بیروت برای تحقیق درباره چند وزیر

ايسنا/ بازپرس قضايي انفجار بندر بيروت خواستار تحقيقات پارلماني درباره وزراي فعلي و سابق به دليل کم کاري و مقصر بودن در اين انفجار شد.

به نوشته روزنامه القدس العربي، يک منبع قضايي لبناني گفت که قاضي فادي صوان، بازپرس قضايي انفجار بندر بيروت در نامه‌اي به پارلمان اعلام کرد که تحقيقات وي درباره چند وزير کنوني و سابق شبهاتي را درباره مسئوليت آنها و کم کاريشان در زمينه وجود نيترات آمونيوم در بندر بيروت ايجاد کرده است.

طبق گفته اين منبع، فادي صوان از پارلمان خواسته است که تحقيقاتي را درباره "ميشال نجار، وزير اشتغال و حمل و نقل لبنان، "يوسف فنيانوس"، "غازي العريضي" و "غازي زعيتر"، وزراي اشتغال و حمل و نقل سابق، "غازي وزنه"، وزير دارايي فعلي و "علي حسن خليل، وزير دارايي سابق، "ماري کلود نجم"، وزير دادگستري فعلي و "اشرف ريفي"، "سليم جريصاتي" و "البيرت سرحان"، وزراي دادگستري سابق لبنان انجام دهد؛ چراکه محاکمه وزرا از اختيارات شوراي عالي محاکمه وزيران و رئيس جمهورها است و مقر اين شورا در پرلمان قرار دارد.

بيروت چهارم اوت شاهد انفجاري عظيم بود که در اثر آن علاوه بر خسارت مادي، صدها تن کشته و زخمي شدند.

علت انفجار ذخيره ۲۷۵۰ تن نيترات آمونيوم بود که به مدت شش سال در گمرک بندر بيروت بدون ايمني کافي نگهداري شده بود.

شوراي عالي قضائي لبنان اخيراً در بيانيه‌اي اعلام کرد که مجموع افرادي که حکم بازداشت در حق آنها در پرونده انفجار بندر بيروت صادر شده است، ۲۸ نفر هستند که حکم بازداشت سه تن از آنها به دليل عدم حضورشان در کشور غيابي است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره