برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

کاخ سفید در فکر رفع محدودیت‌های سفر اروپایی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
کاخ سفید در فکر رفع محدودیت‌های سفر اروپایی

ايسنا/ منابع مطلع به خبرگزاري رويترز گفتند، کاخ سفيد در حال بررسي لغو ممنوعيت‌هاي ورود براي اکثر شهروندان غير آمريکايي است که اخير در برزيل، بريتانيا و ۲۶ کشور اروپايي ديگر حضور داشتند.

اين مقام‌ها گفتند، دولت ترامپ اين محدوديت‌ها را به منظور کنترل پاندمي کرونا اعمال کرد. اين دولت لغو ممنوعيت ورود جداگانه‌اي که عليه اکثر شهروندان غير آمريکايي هست و شامل کساني مي شود که به تازگي در چين يا ايران بودند، بررسي نمي‌کند.
اين طرح مورد حمايت اعضاي کارگروه کروناويروس در کاخ سفيد، مقام‌هاي حوزه سلامت و ديگر آژانس‌هاي فدرال قرار گرفته اما دونالد ترامپ هنوز تصميم نهايي را نگرفته و زمان اجراي آن هنوز مشخص نيست.
کاخ سفيد، وزارت امنيت داخلي و مراکز کنترل و پيشگيري از بيماري‌ها در اين رابطه اظهارنظري نکردند.
بسياري از مقام هاي دولت آمريکا استدلال مي کنند که اين محدوديت‌ها ديگر منطقي نيستند چون اکثر کشورهاي سراسر جهان هدف اين ممنوعيت ورود قرار ندارند. آنها لغو اين محدوديت را مايه تقويت خطوط هوايي آمريکا مي‌دانند که شاهد ۷۰ درصد افت سفر بين‌المللي بوده‌اند.

مقام‌ها مي‌گويند، با توجه به شمار بالاي مبتلايان به کرونا در اروپا، ترامپ ممکن است همچنان عدم لغو اين محدوديت‌ها را انتخاب کند. يکي از موانع بالقوه اين حقيقت است که کشورهاي اروپايي احتمالا به اين زودي اجازه نخواهند داد اکثر آمريکايي‌ها سفرهايشان را از سر بگيرند.
کشورهاي اروپايي که هدف محدوديت‌هاي ورود به آمريکا قرار گرفته‌اند، شامل ۲۶ عضو منطقه شنگن مي شوند که اجازه دارند در سراسر مرزهاي باز سفر کنند.
محدوديت هاي آمريکايي که مانع از حضور مسافران از اروپا مي شود، از اواسط مارس برقرار شد و ممنوعيت ورود برزيلي ها هم ماه مه اجرايي شد. ترامپ اولين ممنوعيت روي اکثر مسافران غير آمريکايي از چين را ۳۱ ژانويه اعلام کرد و بعد ايران را در ماه فوريه به آن افزود.
اين محدوديت هاي ورود براي سکنه غير آمريکايي است که در ۱۴ روز گذشته در آن کشورها بوده‌اند اما وزارت خارجه آمريکا برخي استثناهاي امنيت ملي داشته و به مسافراني از اروپا که "سفر بشردوستانه، واکنش به سلامت عمومي و امنيت ملي" داشتند اجازه ورود مي‌دهد.
ايالات متحده همچنين موارد استثنايي براي برخي از مسافران بيزنس اروپايي، سرمايه گذاران، چهره هاي آکادميک، دانشجويان و خبرنگاران دارد. تقريبا تمام اروپا همچنان اکثر مسافران آمريکايي را از سفر منع مي کند، در حاليکه بريتانيا و ايرلند به مسافران آمريکايي اجازه ورود مي‌دهند اما به محض ورود قرنطينه دو هفته‌اي اجرا مي کنند. برزيل هم به مسافران آمريکايي اجازه ورود مي دهد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar