برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

تغییرات در نحوه اعدام در آمریکا؛ از اتاق گاز تا تزریق مواد کُشنده

منبع
ميزان
بروزرسانی
تغییرات در نحوه اعدام در آمریکا؛ از اتاق گاز تا تزریق مواد کُشنده

ميزان/ ثبت اصلاحيه قانون اعدام در آمريکا اين قانون را طي ۳۰ روز لازم الاجرا مي‌کند.

گزارش‌ها از آمريکا نشان مي‌دهد، دولت اين کشور براي اجرايي کردن اصلاحيه قانون «نحوه اعدام‌هاي فدرال» و متنوع کردن روش‌هاي آن مانند اتاق گاز يا شليک جوخه ها، عجله دارد.
 
به گزارش «سي تي وي نيوز»، وزارت دادگستري آمريکا در همراهي با دولت اين کشور براي اجرايي کردن افزايش روش‌هاي اعدام فدرال و تغييرات پيرامون مجازات‌هاي اعدام فدرال در روز‌هاي پاياني کار خود در کاخ سفيد عجله زيادي از خود نشان مي‌دهد.
 
از جمله روش‌هاي جديد اعدام فدرال مي‌توان به اعدام با برق، دار زدن، اتاق گاز يا شليک جوخه اشاره کرد؛ البته تغييراتي در اختيارات دادستان‌ها براي اجراي بدون تاخير اعدام‌ها نيز ايجاد مي‌شود.
 
اين قانون يکي از چند تغيير سياسي است که «دونالد ترامپ»، رييس جمهور آمريکا، تلاش دارد پيش از پايان دوره رياست جمهوري خود، آ‌نها را اجرايي کند.
 
اصلاحيه مذکور در ماه آگوست مطرح شد؛ دليلي که دولت فدرال براي طرح اين اصلاحيه مطرح کرد، جلوگيري از تاخير در اعدام‌ها در ايالت‌هاي مختلف به دليل در دسترس نبودن دارو‌هاي کُشنده در پي مخالفت شرکت‌هاي داروسازي با فروش آنها به اداره زندان ها، اعلام شد.
 
دادستان کل آنريکا و دفتر اطلاعات و امور نظارتي، بدون ارائه توضيح در مورد چرايي وضع اين قانون و دلايل حمايت از آن، در اجرايي کردن اين  قانون با ترامپ همکاري دارند.
 
هنگامي که اصلاحيه مصوب در دفتر فدرال منتشر شود - که به گفته يک مقام وزارت دادگستري ممکن است در اوايل روز جمعه اين امر رخ دهد - ظرف ۳۰ روز لازم الاجرا خواهد بود.

البته امکان اجراي آن تا حد زيادي ناممکن به نظر مي‌رسد؛ زيرا ۴ زنداني از ۵ زنداني در صف اعدام پيشتر روش مرگ خود را براساس تزريق کُشنده انتخاب کرده اند.

۲۸ ايالت در آمريکا، مجازات‌هاي اعدام ايالتي و فدرال را اجرا مي‌کنند و تزريق دارو‌هاي کُشنده اصلي‌ترين شيوه اعدام است.
 
دولت ترامپ رکورددار اجراي اعدام‌هاي فدرال از سال ۱۸۸۴ است.
 

در حال حاضر ۵۴ نفر در صف اعدام فدرال آمريکا قرار دارند؛ از ۲ اعدام برنامه ريزي شده براي سال ۲۰۲۰ يکي در ۱۰ دسامبر (۲۰ آذر) و ديگري با تعويق در ۱۲ ژانويه ۲۰۲۱ (۲۲ دي) انجام خواهند شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره