برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین هابرگزیده
سینما و چهره ها

رابین‌هودی که بانک می‌زد و اسکناس تقلبی چاپ می‌کرد

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
رابین‌هودی که بانک می‌زد و اسکناس تقلبی چاپ می‌کرد

آخرین خبر/ لوسیو اورتوبیا یکی از آخرین رابین‌هودهای دنیای مدرن بود. البته اگر عنوان رابین‌هود به او بیاید. شخصیتی پیچیده و هرج‌ و مرج‌طلب که معتقد بود سرقت از بانک گناه است اما تاسیس بانک گناه بزرگتری است. او یک بنای ساده بود که تصمیم گرفت یک اقتدارگریز یا آنارشیست باشد. برای همین رو به سرقت بانک و چاپ اسکناس‌های جعلی آورد تا منابع لازم برای مبارزه گروه‌های مختلف کمونیستی و چپ‌گرا در دنیا به‌خصوص آمریکای لاتین را تامین کند. او معتقد بود بانک‌ها همه چیز را به استثمار می‌کشند.

وقتی کودک بود پدرش به‌خاطر فقر و نداشتن دارو فوت کرد، قبل از فوت پدر او به یک بانک مراجعه کرد تا در ازای پیش فروش محصول سال آینده وامی بگیرد تا برای پدرش دارو بخرد اما تحقیر شد. هیچ‌کس اما فکر نمی‌کرد پسرک روستایی که کارگر ساختمانی شده بود بتواند به چنین انسان تاثیرگذاری در زمانه خودش تبدیل شود و کل نیروهای پلیس اسپانیا و فرانسه دنبالش باشند. خیلی‌ها معتقدند یکی از علل پیروزی گروه‌های چپ گرا در آمریکای جنوبی در دهه 60 و 70 میلادی همین پول‌هایی بود که لوسیو اورتوبیا در چاپخانه‌های زیرزمینی جعل می‌کرد. از طرف دیگر او حمایت مالی و معنوی زیادی از آنارشیست‌ها و مخالفان باقی‌مانده در اسپانیا می‌کرد. می‌گویند چگوارا از معدود مبارزانی بود که پول‌های کثیف اوتوربیا را قبول نکرد چون معتقد بود با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه‌ای را تمیز کرد. او کم‌کم از یک سارق بانک تبدیل شد به رئیس بزرگترین شبکه جعل اسکناس جهان که با امپراتوری‌اش می‌توانست اقتصاد چند کشور را فلج کند. با این اوصاف عنوان رابین‌هود که توسط هوادارانش به‌او اتلاق می‌شود چندان به او نمی‌آید چون رابین‌هود برای مبارزه سیاسی از پول‌ها استفاده نمی‌کرد. زندگی پرفراز و نشیب اورتوبیا در فیلم «مرد عمل» محصول 2022 به‌زیبایی تصویر کشیده شده و می‌توانید از لینک زیر با زیرنویس فارسی به تماشای آن بنشینید.

>>> تماشای فیلم با زیرنویس فارسی

نکته 1: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید. (حجم مصرفی شما تمام بهاء می‌شود). فقط کافی است برای تماشای بهتر آخرین خبرتان را به روز کنید.  
نکته 2: اگر می‌خواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافی‌ست اینترنت همراه را روی تلویزیون هات‌اسپات کنید و «آخرین خبر» را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.
نکته 3: اگر هم از اینترنت خانگی استفاده می‌‌کنید می‌توانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید. در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود.
برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آخرین خبر بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:





.

.

.

.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره