برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

«آلپ ارسلان» شیر شجاعی با فتوحات بزرگ 

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
«آلپ ارسلان» شیر شجاعی با فتوحات بزرگ 

آخرین خبر/ ایران عزیز و باشکوه ما در مقاطع مختلف تحت سیطره اقوام مختلفی بوده. مفهوم کشور در قرن‌‌های قبل با آن‌‌چه امروز سراغ داریم تفاوت‌‌های زیادی داشته و سرزمین‌‌ها را به‌‌جای اقوام یا ملیت، در بسیاری از مواقع با خاندان می‌‌شناختند که بر آن تسلط داشتند. یکی از سلسله‌‌هایی که بعد از تفوق بر سلطان مسعود غزنوی، با رهبری طغرل بیک بر ایران حکومت کردند سلسله سلجوقیان بود. سلسله‌‌ای که در زمان پادشاهی برادرزاده و داماد طغرل یعنی «آلپ ارسلان»، تبدیل به امپراتوری با شکوه و بزرگی شد که از زمان ساسانیان در ایران بی‌‌سابقه بود. سلجوقیان با پیروزی بر خلافت عباسی، تسلط بر ایران، از ترکیه و عراق، تا جنوب سوریه، بخشی از عربستان امروزی و تا شمال افغانستان را در کنترل داشتند. بی‌‌دلیل نیست که به آلپ ارسلان شیر شجاع می‌‌گفتند. سریال ترکی «آلپ ارسلان، سلجوقیان بزرگ» حول محور این شخصیت بزرگ تاریخ است. این سریال را می‌‌توانید با دوبله اختصاصی از لینک زیر تماشا کنید. (تماشای سریال با دوبله اختصاصی)

دوران باشکوه زبان و فرهنگ فارسی

سلجوقیان که از اقوام ترک بودند بعد از تسلط بر مناطق مختلف دنیای آن روز از جمله ایران، فارسی را به عنوان زبان رسمی کشور قرار دادند، وزرای ایرانی مثل خواجه نظام الملک طوسی در دربار آن‌‌ها اثرگذار بودند. مدارسی تاسیس شد تا فرهنگ و دانش ایرانی در آن آموزش داده شود. با این کار فرهنگ ترکی و فارسی تلفیق شد، مسلمانان بعد از مدت‌‌ها متحد شدند و در جنگ‌‌های صلیبی نقش مهمی داشتند. سلجوقیان از آلپ ارسلان تا ملکشاه و... همگی حامی فرهنگ و هنر ایران بودند، ملکشاه خودش شاعر بود و بد نیست بدانید آلپ ارسلان هم قبل از آن‌‌که پادشاه شود حاکم خراسان بزرگ آن زمان بود. سریال «آلپ ارسلان، سلجوقیان بزرگ» توسط شبکه TRT1  ساخته شده و طبیعتاً بنا به سیاست‌‌های معروف این شبکه، جنبه‌‌های همه جانبه این چهره بزرگ تاریخ را معرفی نمی‌‌کند. اما سرآغاز خوبی است برای مخاطبی که علاقه‌‌مند به درام‌‌های پرکشش تاریخی است تا با سلجوقیان و به‌‌خصوص آلپ ارسلان آشنا شود. بارش اردوچ ستاره سینمای ترکیه در این سریال تاریخی و حماسی نقش اصلی را بازی می‌‌کند. دکورهای سریال پرخرج هستند و از همان قسمت اول با شکوه آغاز می‌‌شود.

>>> تماشای سریال با دوبله اختصاصی

نکته 1: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید. (حجم مصرفی شما تمام بهاء می‌شود). فقط کافی است برای تماشای بهتر آخرین خبرتان را به روز کنید.  
نکته 2: اگر می‌خواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافی‌ست اینترنت همراه را روی تلویزیون هات‌اسپات کنید و «آخرین خبر» را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.
نکته 3: اگر هم از اینترنت خانگی استفاده می‌‌کنید می‌توانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید. در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود.

برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آخرین خبر بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:



.

.

.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar