برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
تحلیل ها

تهدید شغلی و امنیتی دانشجویان آمریکا توسط دولت

منبع
صبح نو
بروزرسانی
تهدید شغلی و امنیتی دانشجویان آمریکا توسط دولت

صبح نو/متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

محمد مرندی، کارشناس ارشد مسائل آمریکا در گفت‌وگو با «صبح نو» با اشاره به اینکه دولت آمریکا در سطح نخبگانی و علمی با بحران مشروعیت مواجه شده است، اظهارکرد: «اتفاقات و رخدادهایی که این روزها در سطح دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از مردم بی‌دفاع غزه، شاهد هستیم، این موضوع را نشان می‌دهد که سقوط آزادی و بحران مشروعیت در این کشور در حال روی دادن است. تعابیری که همه می‌پذیرند شرایط داخل آمریکا در حال دگرگونی است.»
وی با اشاره به اینکه اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از مردم غزه همچنان ادامه دارد، افزود: «اگرچه پلیس آمریکا، دانشجویان را به واسطه انتظامی، دانشگاهی، اخراج و... سرکوب می‌کنند؛ اما به انواع دیگر نیز تنبیه هم می‌کنند تا فردا اگر خواستند شغلی بگیرند، با مشکل مواجه شوند. مخالفت با رژیم اسرائیل در آمریکا، عواقب سنگینی در بازار کار دارد؛ چراکه مؤسسات بزرگ آمریکا در دست صهیونیست‌ها است و مخالفت با سیاست‌های غرب در حمایت از رژیم صهیونیستی، عواقب سنگین کاری، تهدیدی و انتظامی دارد.»


این کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه هیچ رسانه‌ای نیست که در حال هدایت کردن این دست از تظاهرات و اعتراضات باشد، افزود: «به نظر می‌رسد هیچ رسانه‌ای در حال حمایت کردن یا مدیریت کردن اعتراضات دانشجویان نیست، به‌رغم اینکه رسانه مهمی در حمایت از دانشجویان وجود ندارد، ولی شاهد گسترده شدن اعتراضات دانشجویان در حمایت از مردم غزه هستیم.»

تلاش دولت آمریکا در بدنام کردن اعتراضات دانشجویان
وی با اشاره به ادامه پیدا کردن این اعتراضات، گفت: «باید دید و منتظر بود که این اعتراضات تا چه زمانی و تا کجا ادامه خواهد یافت. قطعا دستگاه‌های امنیتی آمریکا در میان دانشجویان نفوذ خواهند کرد و میان آنها اختلاف می‌اندازند یا اینکه رسانه‌ها این‌ها را بدنام و با تهدید و ارعاب، مردم را از آنها دور کنند. دولت آمریکا برای آرام کردن این‌گونه اعتراضات دانشجویی، این کارها را در پیش خواهد گرفت. البته نباید فراموش کرد، هر چه جنگ غزه طولانی‌تر شود، عصبانیت دانشجویان و جامعه دانشگاهی آمریکا و افکار عمومی نسبت به دولت اسرائیل افزایش می‌یابد.
 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar